Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  
 


Variációk tájékoztatási forradalmakra

... A leginkább drámai megoldást Pennsylvaniában és Missouri államban vezették be: itt olyan tájékoztató pultot alakítottak ki, ahol általános információszolgáltatás folyik, kölcsönöznek, tájékoztatnak, és alapvető informatikai segítséget is nyújtanak. A pultnál átlagos könyvtárosok vagy segítő hallgatók végzik a munkát, de a használók személyes konzultációt is kérhetnek egy-egy különleges témában a könyvtárostól, akinek arra megfelelő forráslistával kell készülnie. Újdonság az is, hogy egyre több könyvtár kínál a hét minden napján 24 órás online referenszszolgáltatást a használók nagy megelégedésére. Hasonló szolgáltatást alakított ki az OCLC Online Computer Library és a Library of Congress is. A Question Point elnevezésű szolgáltatás online segítséget nyújt a különböző referenszkérdésekhez, mégpedig úgy, hogy azon települések könyvtárosai szolgálják ki a felhasználókat, ahol éppen munkaidő (értsd nappal) van, így tehát kiküszöbölik az időzónák közötti eltérésekből adódó problémákat. A Floridai Egyetem nemrégiben bevezetett szolgáltatása pedig a hagyományos tájékoztató szolgálatot egészíti ki külső, az egyetem egész területéről elérhető mobil tájékoztató helyekkel, ahol laptopok és a drót nélküli technológia segítségével kaphatnak segítséget a felhasználók. Más intézmények ebédlőkben, hallgatói központokban alakítanak ki referenszpultokat. Olyan egyetem is van, ahol a könyvtáros laptoppal a kezében sétálgat azokon a helyeken, ahol a diákok tanulnak, s kérdezgeti őket, hogy szükségük van-e segítségre, vagy egyszerűen csak beköltöznek a tanszékekre a munkaidő tartamára, s ott segítenek. Ez utóbbi megoldás segíti a könyvtár és a tanszékek közötti együttműködést. - F: Hisle: Reference questions in the library of the future.

Hírforrás: Chronicle of Higher Education, Tudományos és Műszaki Tájékoztatás
2006. október 25.  •  Továbbküldöm a hírt
Link e hírhez:
http://www.kithirlevel.hu/index.php?kh=variaciok_tajekoztatasi_forradalmakra
Régebbi hírforrás(ok): Chronicle of Higher Education, Tudományos és Műszaki Tájékoztatás
legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról