SzavazásA külföldi könyvtári tapasztalatok, jógyakorlatok...
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Zöld tevékenységek - ahogyan kommunikáljuk
Címkék: környezettudatos tervezés | pr, public relations, bizalomkeltés | analógia | felmérés | információ prezentálása | környezetvédelem és érzékenyítés (tevékenységek) |
Hogyan gondolkodik a magyar társadalom a zöld ügyekről, és milyen megoldásokat vár a döntéshozóktól a környezetük védelme érdekében? Erről beszélgettek az Új Egyenlőség podcastjában Bíró-Nagy András és Szászi Áron, a Policy Solutions elemzői, akik legújabb, "Zöld kommunikáció Magyarországon" című fókuszcsoportos kutatásukat ismertették.
Bár az emberek már a bőrükön érzik a környezetszennyezés és a klímaválság következményeit, nem magától értetődő, hogy az egyes zöld intézkedések mögött milyen társadalmi támogatottság alakul ki; éppen ezért nagyon fontos, hogy miként kommunikáljuk ezeket. A tanulmányból az alábbi eredmények jöttek ki: - Leginkább a levegő- és a műanyagszennyezés témaköreire voltak érzékenyek az öt városban végzett fókuszcsoportok résztvevői. - A háborús helyzetben különösen fontos, hogy az ország energiamixébe zöld, fenntartható alternatívák is bekerüljenek, illetve prioritásként kezeljük az épületek energiahatékonyságát, ami egyben a magyar társadalom anyagi érdeke is. - Vannak társadalmi ellenérzések is, mint például az elektromobilitással szemben (pl. az akkumulátorgyárak környezetszennyező hatásai) Megoldási javaslatok: - Az ipar és áruszállítás zöldre való átállítása, illetve az újrahasznosítás és a különböző támogatási programok a voltak legnépszerűbbek. - A magyarok abban érdekeltek, hogy a klímaváltozás elleni harc költségeit ne ők fizessék meg, viszont saját pénztárcájuk is jól járjon a zöld átállással. - A vállalatokat érintő különadókkal, illetve a lakosságot sújtó szankciókkal és bírságokkal az emberek igen elutasítóak. (A céges különadók is a hétköznapi embereken csapódnának le.) - Az alacsonyabb társadalmi rétegek által okozott kibocsátás összefügg a mélyszegénységgel, amit nem büntetéssel, hanem támogatással kellene megoldani. A szakpolitikák népszerűsítését célzó zöld üzenetek: - Az életminőséget javító, pozitív hangvételűekre reagáltak legjobban a résztvevők. - Az elitellenes, főként a nagyvállalatok felelősségét hangsúlyozó üzeneteket több csoportban határozottan elutasították. - Zöld ügyekben az emberek "nem vevők" a gyűlöletkeltő kommunikációra, amit egyes csoportokban a kormánypártok szlogenjeihez hasonlítottak. - Jóval kritikusabbak az emberek a politikai döntéshozókkal kapcsolatban. |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |