VALAMI: 0
KIT Hírlevél: Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok
Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  
 

Bejelentkezés

E-mail:
Jelszó:
Elfelejtette a jelszavát?
Regisztrálás >>>
Bejelentkezés után van lehetőség a regisztráció törlésére.


Cimke: ügyfélszolgálat, panaszkezelés
összes találat: 188 cikk

A lista nem teljes, az archívum indexelése folyamatban van.

Marketing-ötlet 7. - Sikeres szolgáltatás: ha a szolgáltató az ügyfél egy húron pendülnekFEL

Nagyjából ezt tudja egy átlagos nő a szülésről: elképesztően fáj, véres, elsősorban kórházban zajló orvosi beavatkozásként gondolunk rá, nem pedig egy intim, bensőséges élményként.
Sőt, általában nevetségesnek is tartjuk azokat, akik hasonló tapasztalatról szá...
A hír dátuma: 2018. 10. 11.   bővebben


Szükséges könyvtárosi kompetenciák - könyvtárosságon kívülFEL

A könyvtárosoknak és más információs szakembereknek egyre több olyan szituációban kell helytállniuk, amely túlmutat a tradicionális feladataikon, ezzel olyan kompetencia-elvárások jönnek létre, amelyek korábban nem voltak jellemzők. Ezek feltérképezése érdekében a szerző o...
A hír dátuma: 2018. 09. 11.   bővebben


Közösségi tájékoztatási és rekreációs erőmű - Upper Norwood könyvtára 3.FEL

A sorozat korábbi részeiben az Upper Norwood Könyvtári Csomópontban más szervezetek által kínált programokat mutattuk be (http://kithirlevel.hu/index.php?kh=szolgaltatasok_egyuttmukodo_civilekkel_upper_norwood_konyvtaraban_1 és http://kithirlevel.hu/index.php?kh=szolgaltatasok_egyuttmuk...
A hír dátuma: 2018. 06. 15.   bővebben


Marketing-tipp - customer careFEL

Ügyfélkártyám van a ruhaboltba. Mihelyt beléptem, egy ajtóban álló mosolygós hölgy megkérdezett erről, majd azonosítva engem egy gombnyomással kinyomtatott egy aktuális akciós ajánlatot, melyet a kezembe nyomott. Ez alkalommal azonban nem vásároltam. Hazaérve email fogadott: <...
A hír dátuma: 2018. 06. 15.   bővebben


Okos könyvtár - Általános hibabejelentő- és észrevételgyűjtő felület?FEL

A FixMyStreet projekt https://fixmystreet.org/ olyan közösen használható platformot biztosít, ami segít a városban található hibák gyors bejelentésében. A weboldal mellett mobilos alkalmazás is tartozik a rendszerhez, amivel a lakosok és a hivatalok pillanatok alatt képesek inform...
A hír dátuma: 2018. 05. 14.   bővebben


Ügyfélkapcsolati menedzsment szoftver segít a könyvtáraknak (olvasóink szavazatára)FEL

A marketing automatizáló Patron Point szoftver az elmúlt 2 évben számos fontos könyvtárba eljutott. Például a Ferguson Könyvtárba Connecticutban https://fergusonlibrary.org/ vagy a Skokie Könyvtárba Illinoisban https://skokielibrary.info/ . A rendszer a meglévő automatizált szolg...
A hír dátuma: 2018. 05. 01.   bővebben


Használó és könyvtáros közötti kapcsolatfelvétel száma és minősége - analógiaFEL

Könyvtárunk tényleges sikere szorosan összefügg a helyi közösségbe ágyazottságától, illeszkedésétől (vö.: http://www.kithirlevel.hu/index.php?kh=hogyan_juttathatjuk_sikerre_hasznaloinkat_-_a_teljesitmenymeres_sikeresebbe_teheti_a_konyvtart ), ami viszont nagyban függ a könyvtár...
A hír dátuma: 2018. 04. 15.   bővebben


Kelemen Anna döbbenetes találkozása a könyvtárral (videó)FEL

"Elkezdtem olvasgatni, hogy egy kicsit fejlesszem magamat, de nincs nekem erre időm." Úgy tűnik, Kelemen Anna elhatározta, hogy kilép abból a körből, amelynek tagjaira azt szokták mondani: "Nem az eszéért szeretjük". Az első lépéseket videóra is vette, becsülendő dolog...
...
A hír dátuma: 2018. 04. 02.   bővebben


A menő könyvtári arculat és logó - 7. Az emberi arculatFEL

Ha legfontosabb információforrásairól kérdezzük az embereket, akkor a környezetükben lévőket nevezik meg, s csak nagy sokára a könyvtárat, mint intézményt. Nyert ügye vagy a könyvtárnak, ha sikerül barátságos, segítőkész könyvtári arcokat beültetni lehetséges és való...
A hír dátuma: 2018. 03. 02.   bővebben


Milyen listákat fogsz közzétenni könyvtárad - vagy a szakmai szervezet - Fb-oldalán?FEL

A Facebook hírfolyamába nem csak a jól megszokott bejegyzésfajtákat tehetjük közzé, hanem listákat is készíthetünk.
Az új funkciónak köszönhetően mostantól nemcsak szöveges posztokat, képeket, videókat és a többi, eddig megszokott bejegyzéseket tehetjük ki a hírfo...
A hír dátuma: 2018. 02. 15.   bővebben


Ágnes esete - Felmerül az intézményesített megalázás és kizsákmányolás eseteFEL

Hogyan éli meg egy tíz éve közalkalmazottként dolgozó nő, hogy egyik napról a másikra közmunkást csinálnak belőle? Ágnes könyvtárosként dolgozott egy kis vidéki intézményben, amikor minden előzmény nélkül kirúgták. Pár hónap után azonban jött a telefon, hogy vissza k...
A hír dátuma: 2018. 02. 08.   bővebben


Új, sürgető lehetőség falusi vegyesbolt-könyvtárraFEL

Múlt heti hír, hogy elérte a munkaerőhiány a Coopot is: csak alacsonyabb létszámmal tudja működtetni az üzleteit és azt is úgy, hogy hétfőnként egyes településeken nem nyitnak ki. Hétfőn a Blokkk.com már arról ír http://blokkk.com/a-coop-kisboltjai-vesztesegtol-felnek/ , hog...
A hír dátuma: 2018. 01. 30.   bővebben


A könyvtári tájékoztatás minősége: van-e még értelme versenyeznünk a gépekkel?FEL

A mesterséges intelligencia már eddig komoly változásokat hozott, és az okos algoritmusok, programok stb. a közeljövőben a mainál is sokkal fontosabb szerepet játszhatnak.
A kevesebb mint 20 év alatt a világ tíz legnagyobb vállalata közé került kínai online kereskedelmi ...
A hír dátuma: 2018. 01. 28.   bővebben


Legókiállítás Pakson - a használók hobbijának beemeléseFEL

Körmöczi Zoltán legóterepasztalai, diorámák és jelenetek, valamint ritka, különleges készletek és figurák láthatók a paksi tárlaton.
Abszolút rendhagyó - mondta a Csengey Dénes Kulturális Központ könyvtárának vezetője, Lampert Marianna a tékában nyílt új tárlat...
A hír dátuma: 2018. 01. 14.   bővebben


Miért nem garantáljuk használóink jogait - szavakkal is?FEL

Szolgáltatásaink vannak. Vagy 20 éve a minőséget is igyekszünk biztosítani, ám garantálástól, pláne felelősségvállalástól - tartózkodunk. 25 éve jelent meg az angol közkönyvtári charta http://bit.ly/2EGKMsu , amely elmondta a használóknak, hogy pontosan mit is garantál az...
A hír dátuma: 2018. 01. 14.   bővebben


Ferenc pápa: az álhírek írása és a szenzációhajhászás halálos bűnökFEL

A pápa hadat üzent az álhíreknek. Az egyházfő legutóbb felhívását a Guardian idézte, amiben az újságírókat figyelmeztette a precíz, teljes körű és nem egy oldalú riportok, és régi vágású hírek fontosságára. A pápa szerint a botrányhajhász újságírók nagyon súlyo...
A hír dátuma: 2017. 12. 17.   bővebben


Kommunikálják is a termék- és szolgáltatásfejlesztéstFEL

Bár a tudományos kiadói üzleti modellekkel kapcsolatban felpörgött a diskurzus az utóbbi években, a termékfejlesztés folyamatos. A szolgáltatók folyamatosan figyelik a használói tevékenységeket automatizált rendszereikkel, ami mellett a közvetlen visszacsatolásokat is begyűjti...
A hír dátuma: 2017. 11. 28.   bővebben


Napi ügyfélpanasz - egy megyei könyvtárunkban történtFEL

Az előbb járt nálam egy idősebb, nyugdíjas hölgy, aki "A keskenyfilm vetítése" című könyvvel, amit 1977-ben töröltünk az állományból.
A hölgy elmondta, hogy az utóbbi időben rendre hasonló atrocitások érik, most például a zárt és riasztóval ellátott irodájába...
A hír dátuma: 2017. 10. 24.   bővebben


Kritikai érzék és kreativitás - Gyúrunk rá, vagy romboljuk? FEL

Könyvtárosok számára két oldalról is fontos e szempont: egyrészt a használók kritikai érzékének és kreativitásának aktív támogatása, másrészt a saját ebbéli képességek fejlesztése. Felehetően az utóbbi ez előbbinek a feltétele. (MG)
- Vekerdy Tamás: Az elköv...
A hír dátuma: 2017. 10. 09.   bővebben


Mozgó tájékoztató szolgálat a Würzburgi Egyetemi KönyvtárbanFEL

A 2014/2015. tanév téli szemeszter óta a Würzburgi Egyetemi Könyvtár (UB) könyvtári járőröket (BibScout) alkalmaz a főkönyvtárában, akik olyan diákasszisztensek, akik segítenek a felhasználóknak - elsősorban a többi diáknak - a fénymásolásban, a nyomtatásban, szkennelés...
A hír dátuma: 2017. 10. 02.   bővebben


Hasznos útmutató rendőrnek, tüntetőnek a konfliktusmentes demonstráláshozFEL

Az elmúlt napok tüntetései méretük és gyakoriságuk ellenére ezidáig viszonylag konfliktusmentesek voltak, mindkét oldal példás mértéktartással közelített az eseményekhez. Nem mondom, volt pár melegebb pillanat, amelyek közül vasárnap éjjel egynek én is tanúja voltam a Len...
A hír dátuma: 2017. 04. 17.   bővebben


Az IoT (a dolgok internete) - könyvtári munkát segítő felhasználási lehetőségekFEL

Az IoT bevezetése a könyvtári területen is óriási lehetőséget jelent, a könyvtárak általa értéknövelt szolgáltatások nyújtására lesznek képesek. A könyvtárosok már jól ismerik és használják az RFID technológiát, amely hasonlít az IoT lényegéhez annyi különbségge...
A hír dátuma: 2016. 12. 22.   bővebben


'Hagyták betört fejjel heverni édesanyámat!' - beperli a siófoki könyvtáratFEL

Kefirt felemészti a bánat édesanyja miatt, balesete óta az asszony memóriazavarokkal küzd, a mozgása sem a régi, borzasztó állapotban van. A zenész elhatározta, hogy bírósághoz fordul, mert szerinte a könyvtár hibája, hogy 15 métert zuhanhatott. Az asszony hosszú ideig feküdt...
A hír dátuma: 2016. 11. 05.   bővebben


Kutatástámogatás: a használók a könyvtáros kedvességét becsülik inkább, mint a maximális pontosságotFEL

Az online világ térhódítása miatt a könyvtárosok immár nem az információs forgalom privilegizált irányítói, az információs kapuk őrzői. A tudományos könyvtárak tájékoztató könyvtárosai azonban még így is kivételes helyzetben vannak: jól ismerik ugyanis a tájékoztat...
A hír dátuma: 2016. 10. 31.   bővebben


Könyvtárosok és a stressz - 2. Mit tegyünk, ha problémás (indulatos) olvasóval kell beszélnünk?FEL

Nos, a követni érdemes lépések:
1. TUDATOSÍTOM: megőrzöm a nyugalmamat.
2. Vegyünk mély lélegzetet: LASSAN kilélegzünk (szájon át) és belélegzünk (orron keresztül)
3. Ez segít tudatosítani az érzéseket
4. Lelassítja a FIGHT or FLIGHT reakciót -...
A hír dátuma: 2016. 08. 04.   bővebben


Nem csak a Halis-könyvtár, a gyógyszerészek is pozitívan kommunikálnánakFEL

Ahogyan a KIT-ben többször is írtuk, a Halis-könyvtár következetesen a nyári nyitva tartás különböző formáit kommunikálja a zárva tartás helyett. A törekvést más szolgáltatók is magukénak tekintik. (MG)
- a Magyar Gyógyszergyártók Országos Szövetsége (Magyosz) ...
A hír dátuma: 2016. 07. 21.   bővebben


A referenszkérdések 17%-ról 11%-ra csökkentek - és mi mégis pultot tartunk?FEL

A statisztikák azt mutatják, hogy a referensz kérdések aránya 17%-ról 11%-ra csökkent, megnőtt azonban a számítástechnika használatával kapcsolatos kérdések aránya. A könyvtár viszont nem akarja a tájékoztató pultot számítógépes laborrá átalakítani. Ezért létrehoztak...
A hír dátuma: 2016. 06. 18.   bővebben


Mennyire szolgálja ki örömmel a könyvtáros a használót?FEL

Magyarországon végzik a legnagyobb örömmel munkájukat az értékesítéssel foglalkozó, illetve a szolgáltató iparban dolgozó munkavállalók Európában, a második és harmadik helyet Lengyelország és Litvánia szerezte meg - derül ki egy friss kutatásból. A világ legnagyobb pró...
A hír dátuma: 2016. 06. 15.   bővebben


A jövő könyvtárvezetőinek képességei - kommunikáció!!!FEL

A kutatás ezért egyszerre kereste a jelen és a jövő kilátásait közkönyvtári vezetők véleménye alapján. ... A jövő menedzsereinek képzésére vonatkozóan
80% választotta a kommunikációt,
70% az ügyfélszolgálatot,
68% a tervezést,
66% a polit...
A hír dátuma: 2016. 06. 13.   bővebben


Az olvasástársaság felmérte... - gyenge szövegértés és eladósodottságFEL

Az önkormányzatok alkalmazottai komoly segítséget nyújthatnak az analfabetizmus ellen vívott küzdelemben. Ennek fontos kezdő lépése, hogy az alkalmazottak napi munkájukba integráltan figyeljenek fel az analfabéta emberek jelzéseire, és igyekezzenek ennek megfelelően nyújtani szol...
A hír dátuma: 2016. 05. 28.   bővebben


Tenne-e a könyvtár falára a szolgáltatásminőséget hirdető kijelentéseket? (felmérés)FEL

Tenne-e a könyvtár falára a szolgáltatásminőséget hirdető kijelentéseket? (pl.: rendszeresen takarítunk, munkatársaink készségesek stb.) - tettük fel a kérdést a múlt héten. A nem reprezentatív válaszok megoszlása:
3 (6%) igen, fontos
15 (32%) inkább igen
A hír dátuma: 2016. 05. 18.   bővebben


Komoly változást hoz az elektronikus aláírás bevezetése - könyvtári beiratkozás otthonrólFEL

Az elektronikus aláírás is érvényes, bizonyító erejű, és az unió egész területén elfogadott lesz a július elsején hatályba lépő új szabályozás szerint, így várhatóan szélesedik mind az elektronikus aláírást létrehozó technikai megoldások, mind az ezeket felhasznál...
A hír dátuma: 2016. 05. 02.   bővebben


Jobb kommunikáció - biztonságosabb intézményekFEL

Amikor a könyvtárosokat megkérdezik, ki felel könyvtáruk biztonságáért, rendszerint azt felelik: a rendőrség. Néhányan a könyvtárigazgatót és a munkatársak összességét nevezik meg. ...
A viselkedési szabályok betartásában segíthet, ha határozottan, de barátságos...
A hír dátuma: 2016. 04. 14.   bővebben


A magyar eladó kevesebbet mosolyog - s mennyit a könyvtáros?FEL

Kicsivel kevesebbet mosolyognak a magyar eladók, mint a megelőző 2 évben, köszönteni viszont az esetek több mint 90 százalékában köszöntik a vevőket - derül ki abból a vevőkiszolgálási felmérésből, melyben 61 ország próbavásárlást végző szolgáltatói vettek részt vil...
A hír dátuma: 2016. 04. 07.   bővebben


Jelzik a használat eloszlását (KIT-galéria)FEL

Mindenki bosszankodott már, hogy sorba kell állni egy szolgáltatás igénybe vételéhez. A használók bosszúsága csökkenthető a szolgáltatási pontok vagy az ügyfélszolgálatos munkatársak számának növelésével, a használat virtuális igénybe vételének lehetőségével (amenn...
A hír dátuma: 2016. 03. 28.   bővebben


Gyerekkönyvtár Berlinben - állatos könyvek, a bevándorlók gyerekeinek isFEL

A Friedrichshain-Kreuzberg Kerületi Könyvtár Pablo Neruda fiókkönyvtára Berlinben állatos installációval vonzza a gyerekeket (fotókat ld.: http://www.kithirlevel.hu ). A dinoszaurusztok "szakirodalmának" bemutatása mellett gyerekek által rajzolt állatok nevének kezdőbetűivel tan...
A hír dátuma: 2016. 03. 19.   bővebben


Bejött egy lúzer, bamba arccal, és itt kóvályog a pultok közt! - UXFEL

Kellett egy folyóirat, mely csak itt található meg. Eljöttem, beiratkoztam, ez még viszonylag tűrhetően egyszerű volt.
Ruhatár majd irány befele. Gondoltam botoran, de ha notebookot hoznál be, külön papírt kell kiállítani. Mit papírt? EEEEENGEDÉLYT, stemplis pöcséttel. ...
A hír dátuma: 2016. 03. 11.   bővebben


Mellény, láthatóság nélkül?FEL

A MKE március 3-i konferenciáján Jukka Relander az EBLIDA (európai dokumentációs szervezetek és könyvtárak egyesülése) és a finn könyvtárosegyesület elnöke történeti példákkal illusztrálta, hogyan jutottak el a finnek a mélyszegénység és nemzeti identitás hiány állapot...
A hír dátuma: 2016. 03. 07.   bővebben


Helyes-e, ha előzetes figyelmeztetés nélkül bírságolunk késedelmet? (szavazás)FEL

Helyes-e, ha előzetes figyelmeztetés nélkül bírságolunk késedelmet? - tettük fel a kérdést a múlt héten, a Késedelmi díjakból gazdagodik a FSZEK - és nem küld figyelmeztető üzenetet http://kithirlevel.hu/index.php?kh=kesedelmi_dijakbol_gazdagodik_a_fszek_-_es_nem_kuld_figyelmez...
A hír dátuma: 2016. 02. 11.   bővebben


Rendőri fogadóóra könyvtárban - már Magyarországon isFEL

Minden hónapban egy héten át rendőr várja a nyugdíjasokat Veszprémben a Cholnoky Klubkönyvtárban berendezett információs pont helyszínén. A bűnmegelőzési szakember a csoportos tájékoztatás mellett egyéni kérdésekre is válaszol, tanácsot és útmutatást is ad az érdeklőd...
A hír dátuma: 2016. 02. 08.   bővebben


A pultos Jucika egy ribanc! - kicsomagolás az érzelmi köntösből és az általánosításbólFEL

Folytatva "Olvasó 'kezelése' - az erős érzelmi reakciótól a tárgyilagosságig" http://www.kithirlevel.hu/index.php?kh=olvaso_kezelese_-_az_eros_erzelmi_reakciotol_a_targyilagossagig anyagunkat:
A problémakezelés igen fontos elemének tartom egyfelől a vita rendezésében részt ...
A hír dátuma: 2016. 02. 03.   bővebben


Olvasó 'kezelése' - az erős érzelmi reakciótól a tárgyilagosságigFEL

Előző hírlevelünkben példát hoztunk http://www.kithirlevel.hu/index.php?kh=medialas a könyvtári konfliktuskezelés mediációs szemléletű megközelítésére. Most egy újabb, talán ismerős helyzet:
Erős érzelmi reakcióval járó konfliktusokra hoz példát a szerző (3K, 20...
A hír dátuma: 2016. 02. 01.   bővebben


Könyvtár, menekültek számáraFEL

A "Bibliothek für Flüchtlinge" színes, A4-es, több, a menekültek számára megfelelő nyelven is elérhető szóróanyag http://www.muenchner-stadtbibliothek.de/fileadmin/02_bibliotheken/stadtbibliothek-am-gasteig/news/Stadtbibliothekinfos_Fluechtlinge.pdf tartalma:
1. A müncheni V...
A hír dátuma: 2015. 12. 28.   bővebben


Így küldhet SMS-eket számítógépérőlFEL

Gyors és kényelmes megoldást kínál ez az ingyenes szolgáltatás azoknak, akik SMS-eiket is szívesebben küldenék el számítógépükről.
3 egyszerű lépésben elérheti, hogy ne kelljen androidos mobilját elővenni, ha SMS-t akar írni. Először töltse le az ingyenes MightyTe...
A hír dátuma: 2015. 12. 20.   bővebben


Bíróság elé citálnak könyvtári tartozásért (bírság képe az egyik legnagyobb használóvisszatartó-erő!)FEL

Több mint öt éve próbálta visszavitetni a kikölcsönzött könyveket egy székesfehérvári nővel a városi könyvtár. Az ügy annyira elfajult, hogy a Vörösmarty Mihály Könyvtár igazgatója - a könyvtár több mint 60 éves fennállása óta először - bírósághoz fordult: 30.00...
A hír dátuma: 2015. 12. 16.   bővebben


Gonosz könyvtáros? (olvasóink szavazatára)FEL

Roz Warren összegyűjtött néhány, könyvtárosnak célzott sziporkát / rosszindulatú beszólást:
- Direkt dobott meg a könyvtári kártyámmal!
- Jöjjön csak ki és elintézem magával a dolgot!
- Ezzel az arcformával ne dolgozzon gyerekek közelében!
- Biz...
A hír dátuma: 2015. 12. 14.   bővebben


Mennyire értjük meg használóink kívánságát?FEL

A tervek szerint a McDrive szolgáltatásnál ezentúl az alkalmazottaknak háromszor kellene megismételnie szóban a rendelést a vevőnek, hogy biztosan jól értették-e az ügyfelet - írja a Business Insider.
A McDrive rendelés-felvételi pontossága eddig 70% volt, így a cég veze...
A hír dátuma: 2015. 11. 24.   bővebben


Akadálymentesítés vagy akadályoztatás a szolgáltatásban?FEL

Olvasóink nagy erőkkel osztották meg a sok érthetetlen, logikátlan szolgáltatást és beruházást, amikkel a pokolba kergetik őket. A postára és az autópálya-elzárásokra nagyon ki vannak bukva, de kaptak bőven a kéményseprők, sőt felbukkant néhány további állampolgár-szív...
A hír dátuma: 2015. 10. 12.   bővebben


Mennyit fordít ügyél-megtartásra a könyvtár?FEL

A magyar cégek többsége új célpiacra, ismertség növelésére (25 százalék), több ügyfélre (24 százalék) és árbevétel-növekedésre (23 százalék) vágyik jelenleg. E számok alapján a vállalkozásvezetők közel háromnegyedének fejében a bevételnövelés, a piac- és ügyf...
A hír dátuma: 2015. 09. 17.   bővebben


Mit hol találok a könyvtárban? -- a könyvtárosnak triviális, a használónak alig!FEL

A használók egyik legfontosabb elvárása, hogy a könyvtáron belül találják meg a könyv / szolgáltatás helyét (Az amerikai fiatalok könyvtári szokásai és elvárásai http://kithirlevel.hu/index.php?kh=az_amerikai_fiatalok_konyvtari_szokasai_es_elvarasai_olvasoink_szavazatara ), ebb...
A hír dátuma: 2015. 08. 25.   bővebben


Hiányos a magyarok ismerete a fogyasztói jogokban -- segítene kampányolni a könyvtár?FEL

A magyarok a fogyasztói jogok ismeretét vizsgáló legutóbbi európai kutatás szerint kevésbé ismerik alapvető fogyasztói jogaikat, mint európai polgártársaik. Az Európai Bizottság Magyarországon és 13 további tagállamban figyelemfelkeltő kampányt indított a fogyasztói jogokk...
A hír dátuma: 2015. 06. 19.   bővebben


Dokumentált referenszkérdések a New York-i KözkönyvtárbanFEL

A New York-i Közkönyvtár közzétette azokat az évtizedek alatt összegyűlt 'érdekes' olvasói kérdéseket. Néhány példa:
- Ez az a hely, ahol választ kaphatok a megválaszolatlan kérdéseimre?
- Mit jelent az, ha egy elefánt üldözött álmomban?
- Miért van o...
A hír dátuma: 2015. 06. 09.   bővebben


A francia könyvtárak megújulása -- közösségivé válnakFEL

Franciaországban egy törvényjavaslat kötelezné könyvtárakat a vasárnapi nyitva tartásra. (A múzeumok és mozik már eddig is nyitva tartottak vasárnap). A javaslat megszavazásával jelentősen megváltozna könyvtárimázs: porosodó, unalmas intézmény helyett élő, vibráló kult...
A hír dátuma: 2015. 06. 09.   bővebben


Háromszorosára nőtt a tankönyvfelelősök juttatásaFEL

Saját forrásaiból háromszorosára emeli a tankönyvfelelősök juttatását a Könyvtárellátó Nonprofit Kft. (Kello), és ezentúl intézményenként állítják össze a tankönyvcsomagokat - közölte az Emberi Erőforrások Minisztériumának parlamenti államtitkára csütörtökön eg...
A hír dátuma: 2015. 04. 23.   bővebben


Könyvtáros és a problémás olvasók -- az autonómia és a paternalizmus közöttFEL

A Szlovák Nemzeti Könyvtárban szakmai szemináriumot tartottak a problémás olvasókkal való kommunikáció és konfliktuskezelés témájáról.
A könyvtár gazdag kulturális kínálatával egyre szélesebb rétegek előtt nyílik meg, és egyre inkább nyilvánossá válik, ami eg...
A hír dátuma: 2015. 04. 06.   bővebben


Mennyire mosolyognak a magyar könyvtárosok?FEL

Felzárkózni látszik a magyar ügyfélkiszolgálás színvonala mosolygásban, üdvözlésben és kapcsolt értékesítésben -- azaz kiegészítő vagy egyéb termék, szolgáltatás ajánlása -- a világátlaghoz.
Azt is hozzáteszik azonban, hogy az élen járó országoktól még le...
A hír dátuma: 2015. 03. 31.   bővebben


A Telekomé az ország legjobb online ügyfélszolgálataFEL

A Magyar Telekom nyerte el 2014-ben a Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban Díjat az elektronikus csatorna kategóriában. Ezzel a Telekom az ország legjobbjának bizonyult az online ügyfélkiszolgálás terén a a www.telekom.hu vállalati honlapon keresztül biztosított ügyfélszolgála...
A hír dátuma: 2014. 11. 10.   bővebben


Megbocsátás-méltánytalanság -- kiküszöbölhetőFEL

Az Országos Könyvtári Napok keretében a megbocsátás hete van most a könyvtárakban, vagyis elengedik a késedelmi díjakat.
Találkozzunk a könyvtárban! Ezzel a jelmondattal invitálják ismét az olvasókat, de legfőképp a leendő olvasókat az Országos Könyvtári Napok.
A hír dátuma: 2014. 10. 14.   bővebben


Kárt okozunk a használói panaszok számának csökkentésével!FEL

Arany Ferenc ügyfélpanasz-kezelési szakértő a Magyar Információbrókerek Egyesületének klubjában beszélgetett könyvtárosokkal. Tapasztalatai szerint az Ügyfélpanaszok száma (az ügyfél-elégedetlenség minden megnyilvánulása) az ügyfelek érzékenységétől függ. A panaszok ...
A hír dátuma: 2014. 10. 07.   bővebben


Túl sokat akart segíteni a könyvtáros -- helytelenülFEL

'Úgy felbaszott az egyik könyvtáros, hogy azt hittem, elharapom a torkát. Pedig csak segíteni akart. Túl sokat.' (via Heti Attila)
A hír dátuma: 2014. 09. 29.   bővebben


* * * Innováció -- ügyfélpanaszból: MIBE-klub okt. 7-én * * *FEL

A (tavasszal betegség miatt elmaradt) MIBE-klub vendége Arany Ferenc ügyfélpanasz-kezelési és CRM-szakértő, aki kötetlen beszélgetésben szól arról, hogy miként lehet az ügyfélpanaszokat összegyűjteni és innovációra felhasználni szervezeten belül illetve kívül, továbbá h...
A hír dátuma: 2014. 09. 29.   bővebben


Elégedetlenség, innováció, rugalmas szervezet és ügyfélkapcsolatFEL

A Hauff-Technik vezetői azt is elmondták, hogy szerintük nem elég csak az említett pontokra koncentrálni a siker eléréséhez. A cég egyik vezető beosztású alkalmazottja szerint három fő dolog szükséges ahhoz, hogy sikeres legyen egy cég, ezek pedig a következőek:
1. el...
A hír dátuma: 2014. 09. 24.   bővebben


Becsüljük meg az ellenvéleményt! Kétszer gyakrabban szólunk az egyetértő közösségbenFEL

A közösségi média felhasználói fontos aktuális kérdésekben kevésbé szívesen osztják meg véleményüket az interneten és a való életben is óvatosabbak. Úgy tűnik, a közösségi média ilyen tekintetben öncenzúrára ösztönöz - derült ki egy új felmérésből.
... ...
A hír dátuma: 2014. 09. 13.   bővebben


Hogyan gyűjtsünk referenciákat? -- Példa az AcerShoptólFEL

Kedves xxxx [keresztnév]!
Annyira büszkék vagyunk rá, hogy már Téged is az AcerShop vásárlói között üdvözölhetünk! :)
Reméljük, hogy az a kütyü, amit kiválasztottál már rendben megérkezett és olyan, mint amilyennek szeretted volna.
Megtennéd, hogy l...
A hír dátuma: 2014. 08. 21.   bővebben


A 12 legidegesítőbb dolog, ami miatt utálsz bankfiókba járni -- és könyvtárba?FEL

Hiába törekszenek a bankok arra, hogy minél több ügyet tudjunk online vagy telefonon elintézni, sok esetben elkerülhetetlen, hogy bankfiókba menjünk. Ilyenkor számos bosszantó dologba lehet belefutni, összegyűjtöttünk ezek közül néhányat. Téged mi idegesít a legjobban a fiók...
A hír dátuma: 2014. 08. 19.   bővebben


Praktikus minimum-jelnyelv az olvasószolgálatban -- videóvalFEL

Tőzsér Benjámin oktatócsomagjával elsajátítható a minimális jelmennyiség (körülbelül 250), mellyel könnyebben lehet tájékoztatni a siket olvasókat. Tematika pl.: beiratkozás, kölcsönzés, abc. A YouTube-on: https://www.youtube.com/channel/UC-re24d7ubZAHd10C6wPIGA/playlists. A ...
A hír dátuma: 2014. 07. 01.   bővebben


Elfogadják a könyvtárak a Bariont beiratkozásnál?FEL

A június elején startolt Bariont már több mint egy tucatnyi helyen fogadják el: fizethetünk vele többek között sörözésért, iskolaszerekért, kerékpárért vagy éppen ágyneműért. Kérdés, hogy milyen széles körben fog elterjedni.
A hír dátuma: 2014. 06. 27.   bővebben


Mentálisegészség-fejlesztő tréning könyvtárosoknak -- képzettként segítenek (olvasóink szavazatára)FEL

Josh Berk 15 éve dolgozott Lehigh Valley-ben könyvtárosként, amikor hajléktalanokkal foglalkozóként részt vett egy mentális érzékenységet fejlesztő tréningen. Rájött, hogy nagy szükség van e hiányképességekre a könyvtárban, ezért saját intézményében is megszervezte a k...
A hír dátuma: 2014. 06. 24.   bővebben


Új honlapja van a Chicagoi közkönyvtárnak -- összehasonlítható a régi és az újFEL

Az új http://www.chipublib.org/ és a régi http://old.chipublib.org/. Itt pedig kritizálható: https://www.chipublib.org/help-us-improve-our-website/.
A hír dátuma: 2014. 04. 16.   bővebben


* * * Ügyfélpanaszból versenyelőny -- MIBE-klub ápr. 9-én * * *FEL

A MIBE-klub vendége Arany Ferenc ügyfélpanasz-kezelési és CRM-szakértő, aki kötetlen beszélgetésben szól arról, hogy miként lehet az ügyfélpanaszokat összegyűjteni és innovációra felhasználni szervezeten belül illetve kívül, továbbá hogyan érdemes az információs taná...
A hír dátuma: 2014. 03. 29.   bővebben


A Házipatikánál már orvos is foglalható -- hol rendelhető könyvtáros?FEL

Stratégia megállapodást kötött a Házipatika.com és a Foglaljorvost.hu startup. A Házipatika a generált forgalmon kívül a fejlesztésben, a sales és marketingfeladatokban segíti majd a Foglaljorvost, míg a startup orvosi kapcsolathálója jelent extrát a szájtnak. A Sanoma laikusuk...
A hír dátuma: 2014. 02. 08.   bővebben


Önről is csinált egy videót a Facebook, itt nézheti megFEL

Tízedik születésnapja alkalmából mindenki facebookos tevékenységéről, a legemlékezetesebb pillanatairól készített egy rövid videót a Facebook.
Az éppen ma 10 éves Facebook egy személyre szabott ajándékot készített mindenkinek. Mark Zuckerberg csapata egy olyan videót...
A hír dátuma: 2014. 02. 04.   bővebben


Nagyot újított a Telekom ügyfélszolgálataFEL

Olyan videós ügyfélszolgálatot -- hivatalosan nevén Video Call Centert - vezetett be a Magyar Telekom, ahol az ügyfeleknek azt is meg tudják mutatni a távolból, mit és hogyan kell beállítani a telefonjukon, illetve az ügyintéző és az ügyfél láthatja egymás arcát.
A hír dátuma: 2014. 01. 17.   bővebben


Terjed az öngyógyítás Magyarországon -- a könyvtár is segíthet?FEL

A magyar családok a nettó jövedelem 3-4 százalék fordítják egészségügyi kiadásokra, ám ezen belül nagyon magas a gyógyszerek részaránya -- derül ki a GKI tanulmányából. További trend, hogy egyre többen próbálják önmaguk kezelni problémájukat, ami veszélyeket hordoz ma...
A hír dátuma: 2013. 11. 28.   bővebben


A Maros Megyei Könyvtár pr-anyagain csak román a nyelv?FEL

Nem hagyhatjuk szó nélkül, hogy a Maros Megyei Könyvtár vezetősége az intézmény fennállásának centenáriumi ünnepségén teljes mértékben mellőzte a magyar nyelv használatát, a szórólapoktól kezdve az elhangzott beszédekig és az utókor számára elhelyezett emlékplakettig...
A hír dátuma: 2013. 11. 25.   bővebben


Könyvtári mobil-alkalmazás -- kávét éppen nem főz. Külső programozó alkalmazásávalFEL

Az Emma Mobile-nak elnevezett alkalmazással a használók a következőket tudják elvégezni:
1. egy ISBN számot beszkennelve a könyvtári katalógusban a művet megkeresni,
2. előjegyzést tenni,
3. automatikusan bejelentkezni adatbázisokban való kereséshez és az...
A hír dátuma: 2013. 11. 18.   bővebben


Amikor problémás olvasók találkoznak jó könyvtárosokkalFEL

Roz Warren több, mint tíz évig dolgozott egy Philadelphiai nyilvános könyvtárban. A Metropolis-on megjelent blogbejegyzésben meséli el, hogy a legtöbb olvasóval öröm dolgozni, viszont van több, ellenszenves ember, akikkel a könyvtárosoknak nap, mint nap foglalkozniuk kell. Készít...
A hír dátuma: 2013. 11. 15.   bővebben


Passzív-agresszív utasítások a könyvtárban -- rossz hangulatot okoznak (képekkel)FEL

Sok évvel ezelőtt az OSZK is elhelyezett hasonló tiltó ábrákat, melyet a Könyv Könyvtár Könyvtáros is leközölt. Azóta feltehetően a pozitív megerősítésre, esetleg humorra apelláló feliratok születnek :-) (MG)
A hír dátuma: 2013. 11. 11.   bővebben


Díjazták az ügyfélkiszolgálást -- lesz-e egyszer könyvtári díjazott, vagy csak minősített könyvtár?FEL

Igazi nagyágyúk voltak az idén a legjobb hazai ügyfélkiszolgálók között, hiszen többek között a Magyar Telekom Nyrt., a Mercedes-Benz Hungária Kft., a Provident Pénzügyi Zrt. és a Samsung Electronics Magyar Zrt. vehette át az elismerést. Az idén ötödször megrendezett 'Kivál...
A hír dátuma: 2013. 11. 08.   bővebben


Elnémították a Nemzeti nézőit -- anti 2.0FEL

Korlátozta a publikum szólásszabadságát a Nemzeti Színház új vezetősége. A teátrum honlapján eddig élénk fórumozás folyt az aktuális darabokról, a művészek játékáról, egy-egy rendezvény történéseiről, de sokan ezen a felületen csereberélték a jegyeiket is. Tegnap a...
A hír dátuma: 2013. 10. 07.   bővebben


Jóillatú plédeket kapnak a fázó hallgatók a szegedi TIK-benFEL

Még két hetet kell várni a Tanulmányi és Információs Központ befűtésére. A Szegedi Tudományegyetem Tanulmányi és Információs Központjára is érvényesek a fűtés elindítására vonatkozó szabályok. Ezek szerint időjárástól függetlenül leghamarabb október 15-én lehet ...
A hír dátuma: 2013. 10. 07.   bővebben


Ültesd le a használót! -- egy szinten az olvasó és a könyvtárosFEL

Az udvariasság mellett a szolgáltatás kommunikálása is az, ha a felek egy 'szinten vannak'. Az is, hogy nem magas lóról beszélünk, illetve azonos kényelmi színvonalon vagyunk. Egyre több modern könyvtár veszi át az üzleti gyakorlatot, hogy könyvtárosai saját magukkal egy szinte...
A hír dátuma: 2013. 10. 01.   bővebben


Háborgó ügyfelek, olvasói reklamációk ? Megy-e a win-win játék a könyvtárban?FEL

A cég küzdelmes munkával felépített imázsát pillanatok alatt romba döntheti, ha figyelmen kívül hagyják a vevők visszajelzését, vagy ha botrányos a válságkommunikációjuk.
Legyen-e Facebook-oldalunk vagy sem? Nem egy cégvezető dilemmázik ezen, hiszen a közösségi old...
A hír dátuma: 2013. 09. 16.   bővebben


A fenntartót riadóztatták tervszerű állományapasztás kapcsánFEL

Virgina állam Fairfax megyéjének könyvtárai pusztítottak el ennyi könyvet, és nem tudni miért. Korábban ugyanis a kiselejtezett könyveket odaadták a Friends of the Library (A könyvtár barátai) nevű szervezetnek, amely azután vagy elajándékozta, vagy eladta őket, a bevételt pe...
A hír dátuma: 2013. 09. 12.   bővebben


Virtuális tájékoztatás: hologramember fogadja az ügyfeleket egy londoni városházánFEL

Életnagyságú hologramnő, azaz háromdimenziós képvetítés fogja fogadni a betérőket egy londoni önkormányzat recepcióján. A látványnő beszélni is tud majd, nevezetesen felelni pár kérdésre, olyanokra, amelyeket a leggyakrabban teszik fel az ügyfelek - adta hírül a The Daily...
A hír dátuma: 2013. 08. 21.   bővebben


Kommunikálni tanul a parlamenti őrség. -- Van-e kommunikációoktatás a könyvtárosképzésben?FEL

Parlamenti őrség: emberekkel is találkozni fognak. A kommunikációs készségeiket fejlesztő tréningre küldik az Országgyűlési Őrség tagjait -- írja a Bors. Az Országgyűlés honlapján szereplő adatok szerint összesen 7 millió 620 ezer forintot fizetnek az őrök képzéséért,...
A hír dátuma: 2013. 07. 26.   bővebben


Az ügyfélszolgálatban dolgozók motiválásának 5 szabálya (olvasóink szavazatára)FEL

Az erős használói hűséggel bíró ügyfélbarát szervezet számára nem kétséges, hogy éppen ügyfélszolgálatának munkatársai által tudja leginkább elérni, hogy visszatérjenek ügyfelei. Az érintett munkatársak motivációjának kérdése tehét alapvető. Öt lehetőség erre...
A hír dátuma: 2013. 03. 21.   bővebben


69 év elteltével vitte vissza a kikölcsönzött könyvetFEL

A férfi azzal mentegetőzött, hogy a könyvtár bombatalálatot kapott a második világháborúban, és megrongálódott.
A nyolcvanas éveinek derekán járó férfi 1944. március 7-én kölcsönözte ki a könyvet Tallinn központi könyvtárából. Most, amikor visszavitte, sűrű b...
A hír dátuma: 2013. 03. 13.   bővebben


Vácon is: hatékonyabb felszólítás-kezelés emailenFEL

Mint arról korábban már beszámoltunk portálunkon: 2012 decemberétől a váci Könyvtár e-mailben értesíti a késedelmes tartozásokról azon olvasóit, akik e célból megadták elektronikus elérhetőségüket. A cél ezzel a postaköltségek csökkentése és a könyvtári rendszer adt...
A hír dátuma: 2013. 02. 25.   bővebben


Google kontra könyvtáros -- mérjük meg tájékoztatási teljesítményüket!FEL

Milyen mértékben tudott helyes válaszokat adni a Google azokra a faktografikus és tematikus kérdésekre, amelyek egy digitális referensz szolgálathoz (Ask-a-Librarian) futottak be. ... A kapott eredmény szerint a Google a tematikus kérdések 42%-ában és a faktografikus kérdések 29%-...
A hír dátuma: 2013. 01. 28.   bővebben


Visszakérés helyett könytárközi kölcsönzés -- nagyobb használói elégedettség?FEL

2010 augusztusában a University of Houston M. D. Anderson könyvtára megszüntette a könyvek (határidő lejárta előtti) visszakérését. Használói panaszok nyomán az olvasószolgálati osztály munkatársai felülvizsgálták a visszakérés folyamatát. A használók jobb kiszolgálás...
A hír dátuma: 2013. 01. 22.   bővebben


Szakterületen szerzett diplomára egyre kevésbé van szükség -- szakreferensekFEL

A szakterületen szerzett diplomára egyre kevésbé van szükség, ehelyett az oktatókkal való kapcsolatok erősítése és a könyvtárnak az egyetem oktatási tevékenységében és információs műveltségi programjaiban való szerepének megalapozása a cél. (autoref.)
A hír dátuma: 2012. 11. 27.   bővebben


Mosolykultúra -- visszakérték a mosolygó alkalmazottakatFEL

A kemény, szigorú cégvezetésnek megvannak az előnyei, de hosszú távon van egy veszélye is: a hibák miatt aggódó alkalmazottak nem mernek kockáztatni, ezért biztonsági játékot játszanak. Ha viszont mosolygunk, akkor az alkalmazottak nyitottabbak, kommunikatívabbak és ötletesebb...
A hír dátuma: 2012. 11. 22.   bővebben


Figyel az új Big Brother -- Mindent tud rólunk az internet?FEL

Lassan valóra válik minden jogvédő rémálma: a nagy internetes cégek egyre többet tudnak rólunk, egyszerű felhasználókról. Sőt, sok esetben az online vállalat jelzi a rendőröknek, hogy gyanúsan viselkedünk. Van, hogy a féltékeny párunk, haragosaink vagy éppen konkurensünk g...
A hír dátuma: 2012. 10. 25.   bővebben


Így használhatja a közösségi médiát! -- digitáliasan született munkatársak a középpontbanFEL

Az emberek nem akarják többé, hogy eladjanak nekik: a cégektől azt várják, hogy informálják őket a megfelelő termékről vagy szolgáltatásról a megfelelő áron. Még néznek reklámokat, de inkább az interneten, mint a tévén, és valószínűbb, hogy megnéznek valamit, ha bará...
A hír dátuma: 2012. 10. 17.   bővebben


Szalai Annamária: egyenlő hozzáférést kell biztosítani az információhoz -- az állam feladata isFEL

Internet Hungary -- A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) feladata az információhoz, a tájékozódáshoz, a tudáshoz és a kulturális értékekhez való szabad és egyenlő hozzáférés lehetőségének biztosítása -- mondta a hatóság elnöke kedden a siófoki Internet Hu...
A hír dátuma: 2012. 10. 17.   bővebben


Személyes ügyfélkiszolgálásban a Magyar Telekom a legjobbFEL

A Magyar Telekom elnyerte a 2012. évi 'Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban' Díjat a személyes kiszolgálás kategóriában. Ezzel a Telekom az ország legjobbjának bizonyult a T-Pont üzlethálózat által képviselt személyes ügyfélkiszolgálás terén az ország nagyvállalatai köz...
A hír dátuma: 2012. 10. 12.   bővebben


Tényleg a felhasználó az úr?FEL

Közhelyszámba menő kijelentés, hogy a vevőnek mindig igaza van. Könyvtárban ezt úgy lehetne lefordítani, hogy az olvasó/felhasználó kívánságát minden esetben, természetesen a lehetőségeknek megfelelően teljesíteni kell. De biztosan így van ez?
Saját tapasztalatom a m...
A hír dátuma: 2012. 09. 27.   bővebben


Küzdelem a képkönyvtárral -- biztosítják a minőséget?FEL

Szerettem volna megszerezni a Királyi Magyar Automobl Club (KMAC) 1922-es Margitsziget körüli motorcsónakversenyének plakátját.
Az Országos Széchenyi Könyvtár által fenntartott Magyar Digitális Képkönyvtárnak (MDK) [ http://kepkonyvtar.hu/ ] már a felülete sem felhasznál...
A hír dátuma: 2012. 09. 17.   bővebben


Masszív hiányosság a könyvtárosoknak nyújtott tájékoztatásban -- példamutatás sincsFEL

Kihez / hova érdemes könyvtári szakmai-ügyviteli ügyekben fordulni? -- volt a KIT múlt heti szavazás-kérdése. A nem reprezentatív eredmények azt mutatják, hogy a könyvtári szakma a tájékoztatásban nem mutat példát; saját tagjai is szenvedik a szakmai információs infrastrukt...
A hír dátuma: 2012. 03. 06.   bővebben


legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

Az alábbi mezőbe beírva az email címét, feliratkozhat a KIT hírlevelére.

* név:
* e-mail cím:
intézmény, cég:





adatkezelési szabályzat elolvasása


Az itt megadott adatokat csak a hírlevél kiküldésére használjuk fel.


interaktiv oktatástechnika portál logo

Hírlevélről

A hírlevél hetente, térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Több mint 20.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
3200 fő

Olvasói létszám:
kb. 3500 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat a csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x %-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról