VALAMI: 0
KIT Hírlevél: Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok
Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Cimke: ügyfélszolgálat, panaszkezelés
összes találat: 167 cikk

A lista nem teljes, az archívum indexelése folyamatban van.

Hasznos útmutató rendőrnek, tüntetőnek a konfliktusmentes demonstráláshozFEL

Az elmúlt napok tüntetései méretük és gyakoriságuk ellenére ezidáig viszonylag konfliktusmentesek voltak, mindkét oldal példás mértéktartással közelített az eseményekhez. Nem mondom, volt pár melegebb pillanat, amelyek közül vasárnap éjjel egynek én is tanúja voltam a Len...
A hír dátuma: 2017. 04. 17.   bővebben


Az IoT (a dolgok internete) - könyvtári munkát segítő felhasználási lehetőségekFEL

Az IoT bevezetése a könyvtári területen is óriási lehetőséget jelent, a könyvtárak általa értéknövelt szolgáltatások nyújtására lesznek képesek. A könyvtárosok már jól ismerik és használják az RFID technológiát, amely hasonlít az IoT lényegéhez annyi különbségge...
A hír dátuma: 2016. 12. 22.   bővebben


'Hagyták betört fejjel heverni édesanyámat!' - beperli a siófoki könyvtáratFEL

Kefirt felemészti a bánat édesanyja miatt, balesete óta az asszony memóriazavarokkal küzd, a mozgása sem a régi, borzasztó állapotban van. A zenész elhatározta, hogy bírósághoz fordul, mert szerinte a könyvtár hibája, hogy 15 métert zuhanhatott. Az asszony hosszú ideig feküdt...
A hír dátuma: 2016. 11. 05.   bővebben


Kutatástámogatás: a használók a könyvtáros kedvességét becsülik inkább, mint a maximális pontosságotFEL

Az online világ térhódítása miatt a könyvtárosok immár nem az információs forgalom privilegizált irányítói, az információs kapuk őrzői. A tudományos könyvtárak tájékoztató könyvtárosai azonban még így is kivételes helyzetben vannak: jól ismerik ugyanis a tájékoztat...
A hír dátuma: 2016. 10. 31.   bővebben


Könyvtárosok és a stressz - 2. Mit tegyünk, ha problémás (indulatos) olvasóval kell beszélnünk?FEL

Nos, a követni érdemes lépések:
1. TUDATOSÍTOM: megőrzöm a nyugalmamat.
2. Vegyünk mély lélegzetet: LASSAN kilélegzünk (szájon át) és belélegzünk (orron keresztül)
3. Ez segít tudatosítani az érzéseket
4. Lelassítja a FIGHT or FLIGHT reakciót -...
A hír dátuma: 2016. 08. 04.   bővebben


Nem csak a Halis-könyvtár, a gyógyszerészek is pozitívan komunikálnánakFEL

Ahogyan a KIT-ben többször is írtuk, a Halis-könyvtár következetesen a nyári nyitva tartás különböző formáit kommunikálja a zárva tartás helyett. A törekvést más szolgáltatók is magukénak tekintik. (MG)
- a Magyar Gyógyszergyártók Országos Szövetsége (Magyosz) ...
A hír dátuma: 2016. 07. 21.   bővebben


A referenszkérdések 17%-ról 11%-ra csökkentek - és mi mégis pultot tartunk?FEL

A statisztikák azt mutatják, hogy a referensz kérdések aránya 17%-ról 11%-ra csökkent, megnőtt azonban a számítástechnika használatával kapcsolatos kérdések aránya. A könyvtár viszont nem akarja a tájékoztató pultot számítógépes laborrá átalakítani. Ezért létrehoztak...
A hír dátuma: 2016. 06. 18.   bővebben


Mennyire szolgálja ki örömmel a könyvtáros a használót?FEL

Magyarországon végzik a legnagyobb örömmel munkájukat az értékesítéssel foglalkozó, illetve a szolgáltató iparban dolgozó munkavállalók Európában, a második és harmadik helyet Lengyelország és Litvánia szerezte meg - derül ki egy friss kutatásból. A világ legnagyobb pró...
A hír dátuma: 2016. 06. 15.   bővebben


A jövő könyvtárvezetőinek képességei - kommunikáció!!!FEL

A kutatás ezért egyszerre kereste a jelen és a jövő kilátásait közkönyvtári vezetők véleménye alapján. ... A jövő menedzsereinek képzésére vonatkozóan
80% választotta a kommunikációt,
70% az ügyfélszolgálatot,
68% a tervezést,
66% a polit...
A hír dátuma: 2016. 06. 13.   bővebben


Az olvasástársaság felmérte... - gyenge szövegértés és eladósodottságFEL

Az önkormányzatok alkalmazottai komoly segítséget nyújthatnak az analfabetizmus ellen vívott küzdelemben. Ennek fontos kezdő lépése, hogy az alkalmazottak napi munkájukba integráltan figyeljenek fel az analfabéta emberek jelzéseire, és igyekezzenek ennek megfelelően nyújtani szol...
A hír dátuma: 2016. 05. 28.   bővebben


Tenne-e a könyvtár falára a szolgáltatásminőséget hirdető kijelentéseket? (felmérés)FEL

Tenne-e a könyvtár falára a szolgáltatásminőséget hirdető kijelentéseket? (pl.: rendszeresen takarítunk, munkatársaink készségesek stb.) - tettük fel a kérdést a múlt héten. A nem reprezentatív válaszok megoszlása:
3 (6%) igen, fontos
15 (32%) inkább igen
A hír dátuma: 2016. 05. 18.   bővebben


Komoly változást hoz az elektronikus aláírás bevezetése - könyvtári beiratkozás otthonrólFEL

Az elektronikus aláírás is érvényes, bizonyító erejű, és az unió egész területén elfogadott lesz a július elsején hatályba lépő új szabályozás szerint, így várhatóan szélesedik mind az elektronikus aláírást létrehozó technikai megoldások, mind az ezeket felhasznál...
A hír dátuma: 2016. 05. 02.   bővebben


Jobb kommunikáció - biztonságosabb intézményekFEL

Amikor a könyvtárosokat megkérdezik, ki felel könyvtáruk biztonságáért, rendszerint azt felelik: a rendőrség. Néhányan a könyvtárigazgatót és a munkatársak összességét nevezik meg. ...
A viselkedési szabályok betartásában segíthet, ha határozottan, de barátságos...
A hír dátuma: 2016. 04. 14.   bővebben


A magyar eladó kevesebbet mosolyog - s mennyit a könyvtáros?FEL

Kicsivel kevesebbet mosolyognak a magyar eladók, mint a megelőző 2 évben, köszönteni viszont az esetek több mint 90 százalékában köszöntik a vevőket - derül ki abból a vevőkiszolgálási felmérésből, melyben 61 ország próbavásárlást végző szolgáltatói vettek részt vil...
A hír dátuma: 2016. 04. 07.   bővebben


Jelzik a használat eloszlását (KIT-galéria)FEL

Mindenki bosszankodott már, hogy sorba kell állni egy szolgáltatás igénybe vételéhez. A használók bosszúsága csökkenthető a szolgáltatási pontok vagy az ügyfélszolgálatos munkatársak számának növelésével, a használat virtuális igénybe vételének lehetőségével (amenn...
A hír dátuma: 2016. 03. 28.   bővebben


Gyerekkönyvtár Berlinben - állatos könyvek, a bevándorlók gyerekeinek isFEL

A Friedrichshain-Kreuzberg Kerületi Könyvtár Pablo Neruda fiókkönyvtára Berlinben állatos installációval vonzza a gyerekeket (fotókat ld.: http://www.kithirlevel.hu ). A dinoszaurusztok "szakirodalmának" bemutatása mellett gyerekek által rajzolt állatok nevének kezdőbetűivel tan...
A hír dátuma: 2016. 03. 19.   bővebben


Bejött egy lúzer, bamba arccal, és itt kóvályog a pultok közt! - UXFEL

Kellett egy folyóirat, mely csak itt található meg. Eljöttem, beiratkoztam, ez még viszonylag tűrhetően egyszerű volt.
Ruhatár majd irány befele. Gondoltam botoran, de ha notebookot hoznál be, külön papírt kell kiállítani. Mit papírt? EEEEENGEDÉLYT, stemplis pöcséttel. ...
A hír dátuma: 2016. 03. 11.   bővebben


Mellény, láthatóság nélkül?FEL

A MKE március 3-i konferenciáján Jukka Relander az EBLIDA (európai dokumentációs szervezetek és könyvtárak egyesülése) és a finn könyvtárosegyesület elnöke történeti példákkal illusztrálta, hogyan jutottak el a finnek a mélyszegénység és nemzeti identitás hiány állapot...
A hír dátuma: 2016. 03. 07.   bővebben


Helyes-e, ha előzetes figyelmeztetés nélkül bírságolunk késedelmet? (szavazás)FEL

Helyes-e, ha előzetes figyelmeztetés nélkül bírságolunk késedelmet? - tettük fel a kérdést a múlt héten, a Késedelmi díjakból gazdagodik a FSZEK - és nem küld figyelmeztető üzenetet http://kithirlevel.hu/index.php?kh=kesedelmi_dijakbol_gazdagodik_a_fszek_-_es_nem_kuld_figyelmez...
A hír dátuma: 2016. 02. 11.   bővebben


Rendőri fogadóóra könyvtárban - már Magyarországon isFEL

Minden hónapban egy héten át rendőr várja a nyugdíjasokat Veszprémben a Cholnoky Klubkönyvtárban berendezett információs pont helyszínén. A bűnmegelőzési szakember a csoportos tájékoztatás mellett egyéni kérdésekre is válaszol, tanácsot és útmutatást is ad az érdeklőd...
A hír dátuma: 2016. 02. 08.   bővebben


A pultos Jucika egy ribanc! - kicsomagolás az érzelmi köntösből és az általánosításbólFEL

Folytatva "Olvasó 'kezelése' - az erős érzelmi reakciótól a tárgyilagosságig" http://www.kithirlevel.hu/index.php?kh=olvaso_kezelese_-_az_eros_erzelmi_reakciotol_a_targyilagossagig anyagunkat:
A problémakezelés igen fontos elemének tartom egyfelől a vita rendezésében részt ...
A hír dátuma: 2016. 02. 03.   bővebben


Olvasó 'kezelése' - az erős érzelmi reakciótól a tárgyilagosságigFEL

Előző hírlevelünkben példát hoztunk http://www.kithirlevel.hu/index.php?kh=medialas a könyvtári konfliktuskezelés mediációs szemléletű megközelítésére. Most egy újabb, talán ismerős helyzet:
Erős érzelmi reakcióval járó konfliktusokra hoz példát a szerző (3K, 20...
A hír dátuma: 2016. 02. 01.   bővebben


Könyvtár, menekültek számáraFEL

A "Bibliothek für Flüchtlinge" színes, A4-es, több, a menekültek számára megfelelő nyelven is elérhető szóróanyag http://www.muenchner-stadtbibliothek.de/fileadmin/02_bibliotheken/stadtbibliothek-am-gasteig/news/Stadtbibliothekinfos_Fluechtlinge.pdf tartalma:
1. A müncheni V...
A hír dátuma: 2015. 12. 28.   bővebben


Így küldhet SMS-eket számítógépérőlFEL

Gyors és kényelmes megoldást kínál ez az ingyenes szolgáltatás azoknak, akik SMS-eiket is szívesebben küldenék el számítógépükről.
3 egyszerű lépésben elérheti, hogy ne kelljen androidos mobilját elővenni, ha SMS-t akar írni. Először töltse le az ingyenes MightyTe...
A hír dátuma: 2015. 12. 20.   bővebben


Bíróság elé citálnak könyvtári tartozásért (bírság képe az egyik legnagyobb használóvisszatartó-erő!)FEL

Több mint öt éve próbálta visszavitetni a kikölcsönzött könyveket egy székesfehérvári nővel a városi könyvtár. Az ügy annyira elfajult, hogy a Vörösmarty Mihály Könyvtár igazgatója - a könyvtár több mint 60 éves fennállása óta először - bírósághoz fordult: 30.00...
A hír dátuma: 2015. 12. 16.   bővebben


Gonosz könyvtáros? (olvasóink szavazatára)FEL

Roz Warren összegyűjtött néhány, könyvtárosnak célzott sziporkát / rosszindulatú beszólást:
- Direkt dobott meg a könyvtári kártyámmal!
- Jöjjön csak ki és elintézem magával a dolgot!
- Ezzel az arcformával ne dolgozzon gyerekek közelében!
- Biz...
A hír dátuma: 2015. 12. 14.   bővebben


Mennyire értjük meg használóink kívánságát?FEL

A tervek szerint a McDrive szolgáltatásnál ezentúl az alkalmazottaknak háromszor kellene megismételnie szóban a rendelést a vevőnek, hogy biztosan jól értették-e az ügyfelet - írja a Business Insider.
A McDrive rendelés-felvételi pontossága eddig 70% volt, így a cég veze...
A hír dátuma: 2015. 11. 24.   bővebben


Akadálymentesítés vagy akadályoztatás a szolgáltatásban?FEL

Olvasóink nagy erőkkel osztották meg a sok érthetetlen, logikátlan szolgáltatást és beruházást, amikkel a pokolba kergetik őket. A postára és az autópálya-elzárásokra nagyon ki vannak bukva, de kaptak bőven a kéményseprők, sőt felbukkant néhány további állampolgár-szív...
A hír dátuma: 2015. 10. 12.   bővebben


Mennyit fordít ügyél-megtartásra a könyvtár?FEL

A magyar cégek többsége új célpiacra, ismertség növelésére (25 százalék), több ügyfélre (24 százalék) és árbevétel-növekedésre (23 százalék) vágyik jelenleg. E számok alapján a vállalkozásvezetők közel háromnegyedének fejében a bevételnövelés, a piac- és ügyf...
A hír dátuma: 2015. 09. 17.   bővebben


Mit hol találok a könyvtárban? -- a könyvtárosnak triviális, a használónak alig!FEL

A használók egyik legfontosabb elvárása, hogy a könyvtáron belül találják meg a könyv / szolgáltatás helyét (Az amerikai fiatalok könyvtári szokásai és elvárásai http://kithirlevel.hu/index.php?kh=az_amerikai_fiatalok_konyvtari_szokasai_es_elvarasai_olvasoink_szavazatara ), ebb...
A hír dátuma: 2015. 08. 25.   bővebben


Hiányos a magyarok ismerete a fogyasztói jogokban -- segítene kampányolni a könyvtár?FEL

A magyarok a fogyasztói jogok ismeretét vizsgáló legutóbbi európai kutatás szerint kevésbé ismerik alapvető fogyasztói jogaikat, mint európai polgártársaik. Az Európai Bizottság Magyarországon és 13 további tagállamban figyelemfelkeltő kampányt indított a fogyasztói jogokk...
A hír dátuma: 2015. 06. 19.   bővebben


Dokumentált referenszkérdések a New York-i KözkönyvtárbanFEL

A New York-i Közkönyvtár közzétette azokat az évtizedek alatt összegyűlt 'érdekes' olvasói kérdéseket. Néhány példa:
- Ez az a hely, ahol választ kaphatok a megválaszolatlan kérdéseimre?
- Mit jelent az, ha egy elefánt üldözött álmomban?
- Miért van o...
A hír dátuma: 2015. 06. 09.   bővebben


A francia könyvtárak megújulása -- közösségivé válnakFEL

Franciaországban egy törvényjavaslat kötelezné könyvtárakat a vasárnapi nyitva tartásra. (A múzeumok és mozik már eddig is nyitva tartottak vasárnap). A javaslat megszavazásával jelentősen megváltozna könyvtárimázs: porosodó, unalmas intézmény helyett élő, vibráló kult...
A hír dátuma: 2015. 06. 09.   bővebben


Háromszorosára nőtt a tankönyvfelelősök juttatásaFEL

Saját forrásaiból háromszorosára emeli a tankönyvfelelősök juttatását a Könyvtárellátó Nonprofit Kft. (Kello), és ezentúl intézményenként állítják össze a tankönyvcsomagokat - közölte az Emberi Erőforrások Minisztériumának parlamenti államtitkára csütörtökön eg...
A hír dátuma: 2015. 04. 23.   bővebben


Könyvtáros és a problémás olvasók -- az autonómia és a paternalizmus közöttFEL

A Szlovák Nemzeti Könyvtárban szakmai szemináriumot tartottak a problémás olvasókkal való kommunikáció és konfliktuskezelés témájáról.
A könyvtár gazdag kulturális kínálatával egyre szélesebb rétegek előtt nyílik meg, és egyre inkább nyilvánossá válik, ami eg...
A hír dátuma: 2015. 04. 06.   bővebben


Mennyire mosolyognak a magyar könyvtárosok?FEL

Felzárkózni látszik a magyar ügyfélkiszolgálás színvonala mosolygásban, üdvözlésben és kapcsolt értékesítésben -- azaz kiegészítő vagy egyéb termék, szolgáltatás ajánlása -- a világátlaghoz.
Azt is hozzáteszik azonban, hogy az élen járó országoktól még le...
A hír dátuma: 2015. 03. 31.   bővebben


A Telekomé az ország legjobb online ügyfélszolgálataFEL

A Magyar Telekom nyerte el 2014-ben a Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban Díjat az elektronikus csatorna kategóriában. Ezzel a Telekom az ország legjobbjának bizonyult az online ügyfélkiszolgálás terén a a www.telekom.hu vállalati honlapon keresztül biztosított ügyfélszolgála...
A hír dátuma: 2014. 11. 10.   bővebben


Megbocsátás-méltánytalanság -- kiküszöbölhetőFEL

Az Országos Könyvtári Napok keretében a megbocsátás hete van most a könyvtárakban, vagyis elengedik a késedelmi díjakat.
Találkozzunk a könyvtárban! Ezzel a jelmondattal invitálják ismét az olvasókat, de legfőképp a leendő olvasókat az Országos Könyvtári Napok.
A hír dátuma: 2014. 10. 14.   bővebben


Kárt okozunk a használói panaszok számának csökkentésével!FEL

Arany Ferenc ügyfélpanasz-kezelési szakértő a Magyar Információbrókerek Egyesületének klubjában beszélgetett könyvtárosokkal. Tapasztalatai szerint az Ügyfélpanaszok száma (az ügyfél-elégedetlenség minden megnyilvánulása) az ügyfelek érzékenységétől függ. A panaszok ...
A hír dátuma: 2014. 10. 07.   bővebben


Túl sokat akart segíteni a könyvtáros -- helytelenülFEL

'Úgy felbaszott az egyik könyvtáros, hogy azt hittem, elharapom a torkát. Pedig csak segíteni akart. Túl sokat.' (via Heti Attila)
A hír dátuma: 2014. 09. 29.   bővebben


* * * Innováció -- ügyfélpanaszból: MIBE-klub okt. 7-én * * *FEL

A (tavasszal betegség miatt elmaradt) MIBE-klub vendége Arany Ferenc ügyfélpanasz-kezelési és CRM-szakértő, aki kötetlen beszélgetésben szól arról, hogy miként lehet az ügyfélpanaszokat összegyűjteni és innovációra felhasználni szervezeten belül illetve kívül, továbbá h...
A hír dátuma: 2014. 09. 29.   bővebben


Elégedetlenség, innováció, rugalmas szervezet és ügyfélkapcsolatFEL

A Hauff-Technik vezetői azt is elmondták, hogy szerintük nem elég csak az említett pontokra koncentrálni a siker eléréséhez. A cég egyik vezető beosztású alkalmazottja szerint három fő dolog szükséges ahhoz, hogy sikeres legyen egy cég, ezek pedig a következőek:
1. el...
A hír dátuma: 2014. 09. 24.   bővebben


Becsüljük meg az ellenvéleményt! Kétszer gyakrabban szólunk az egyetértő közösségbenFEL

A közösségi média felhasználói fontos aktuális kérdésekben kevésbé szívesen osztják meg véleményüket az interneten és a való életben is óvatosabbak. Úgy tűnik, a közösségi média ilyen tekintetben öncenzúrára ösztönöz - derült ki egy új felmérésből.
... ...
A hír dátuma: 2014. 09. 13.   bővebben


Hogyan gyűjtsünk referenciákat? -- Példa az AcerShoptólFEL

Kedves xxxx [keresztnév]!
Annyira büszkék vagyunk rá, hogy már Téged is az AcerShop vásárlói között üdvözölhetünk! :)
Reméljük, hogy az a kütyü, amit kiválasztottál már rendben megérkezett és olyan, mint amilyennek szeretted volna.
Megtennéd, hogy l...
A hír dátuma: 2014. 08. 21.   bővebben


A 12 legidegesítőbb dolog, ami miatt utálsz bankfiókba járni -- és könyvtárba?FEL

Hiába törekszenek a bankok arra, hogy minél több ügyet tudjunk online vagy telefonon elintézni, sok esetben elkerülhetetlen, hogy bankfiókba menjünk. Ilyenkor számos bosszantó dologba lehet belefutni, összegyűjtöttünk ezek közül néhányat. Téged mi idegesít a legjobban a fiók...
A hír dátuma: 2014. 08. 19.   bővebben


Praktikus minimum-jelnyelv az olvasószolgálatban -- videóvalFEL

Tőzsér Benjámin oktatócsomagjával elsajátítható a minimális jelmennyiség (körülbelül 250), mellyel könnyebben lehet tájékoztatni a siket olvasókat. Tematika pl.: beiratkozás, kölcsönzés, abc. A YouTube-on: https://www.youtube.com/channel/UC-re24d7ubZAHd10C6wPIGA/playlists. A ...
A hír dátuma: 2014. 07. 01.   bővebben


Elfogadják a könyvtárak a Bariont beiratkozásnál?FEL

A június elején startolt Bariont már több mint egy tucatnyi helyen fogadják el: fizethetünk vele többek között sörözésért, iskolaszerekért, kerékpárért vagy éppen ágyneműért. Kérdés, hogy milyen széles körben fog elterjedni.
A hír dátuma: 2014. 06. 27.   bővebben


Mentálisegészség-fejlesztő tréning könyvtárosoknak -- képzettként segítenek (olvasóink szavazatára)FEL

Josh Berk 15 éve dolgozott Lehigh Valley-ben könyvtárosként, amikor hajléktalanokkal foglalkozóként részt vett egy mentális érzékenységet fejlesztő tréningen. Rájött, hogy nagy szükség van e hiányképességekre a könyvtárban, ezért saját intézményében is megszervezte a k...
A hír dátuma: 2014. 06. 24.   bővebben


Új honlapja van a Chicagoi közkönyvtárnak -- összehasonlítható a régi és az újFEL

Az új http://www.chipublib.org/ és a régi http://old.chipublib.org/. Itt pedig kritizálható: https://www.chipublib.org/help-us-improve-our-website/.
A hír dátuma: 2014. 04. 16.   bővebben


* * * Ügyfélpanaszból versenyelőny -- MIBE-klub ápr. 9-én * * *FEL

A MIBE-klub vendége Arany Ferenc ügyfélpanasz-kezelési és CRM-szakértő, aki kötetlen beszélgetésben szól arról, hogy miként lehet az ügyfélpanaszokat összegyűjteni és innovációra felhasználni szervezeten belül illetve kívül, továbbá hogyan érdemes az információs taná...
A hír dátuma: 2014. 03. 29.   bővebben


A Házipatikánál már orvos is foglalható -- hol rendelhető könyvtáros?FEL

Stratégia megállapodást kötött a Házipatika.com és a Foglaljorvost.hu startup. A Házipatika a generált forgalmon kívül a fejlesztésben, a sales és marketingfeladatokban segíti majd a Foglaljorvost, míg a startup orvosi kapcsolathálója jelent extrát a szájtnak. A Sanoma laikusuk...
A hír dátuma: 2014. 02. 08.   bővebben


Önről is csinált egy videót a Facebook, itt nézheti megFEL

Tízedik születésnapja alkalmából mindenki facebookos tevékenységéről, a legemlékezetesebb pillanatairól készített egy rövid videót a Facebook.
Az éppen ma 10 éves Facebook egy személyre szabott ajándékot készített mindenkinek. Mark Zuckerberg csapata egy olyan videót...
A hír dátuma: 2014. 02. 04.   bővebben


Nagyot újított a Telekom ügyfélszolgálataFEL

Olyan videós ügyfélszolgálatot -- hivatalosan nevén Video Call Centert - vezetett be a Magyar Telekom, ahol az ügyfeleknek azt is meg tudják mutatni a távolból, mit és hogyan kell beállítani a telefonjukon, illetve az ügyintéző és az ügyfél láthatja egymás arcát.
A hír dátuma: 2014. 01. 17.   bővebben


Terjed az öngyógyítás Magyarországon -- a könyvtár is segíthet?FEL

A magyar családok a nettó jövedelem 3-4 százalék fordítják egészségügyi kiadásokra, ám ezen belül nagyon magas a gyógyszerek részaránya -- derül ki a GKI tanulmányából. További trend, hogy egyre többen próbálják önmaguk kezelni problémájukat, ami veszélyeket hordoz ma...
A hír dátuma: 2013. 11. 28.   bővebben


A Maros Megyei Könyvtár pr-anyagain csak román a nyelv?FEL

Nem hagyhatjuk szó nélkül, hogy a Maros Megyei Könyvtár vezetősége az intézmény fennállásának centenáriumi ünnepségén teljes mértékben mellőzte a magyar nyelv használatát, a szórólapoktól kezdve az elhangzott beszédekig és az utókor számára elhelyezett emlékplakettig...
A hír dátuma: 2013. 11. 25.   bővebben


Könyvtári mobil-alkalmazás -- kávét éppen nem főz. Külső programozó alkalmazásávalFEL

Az Emma Mobile-nak elnevezett alkalmazással a használók a következőket tudják elvégezni:
1. egy ISBN számot beszkennelve a könyvtári katalógusban a művet megkeresni,
2. előjegyzést tenni,
3. automatikusan bejelentkezni adatbázisokban való kereséshez és az...
A hír dátuma: 2013. 11. 18.   bővebben


Amikor problémás olvasók találkoznak jó könyvtárosokkalFEL

Roz Warren több, mint tíz évig dolgozott egy Philadelphiai nyilvános könyvtárban. A Metropolis-on megjelent blogbejegyzésben meséli el, hogy a legtöbb olvasóval öröm dolgozni, viszont van több, ellenszenves ember, akikkel a könyvtárosoknak nap, mint nap foglalkozniuk kell. Készít...
A hír dátuma: 2013. 11. 15.   bővebben


Passzív-agresszív utasítások a könyvtárban -- rossz hangulatot okoznak (képekkel)FEL

Sok évvel ezelőtt az OSZK is elhelyezett hasonló tiltó ábrákat, melyet a Könyv Könyvtár Könyvtáros is leközölt. Azóta feltehetően a pozitív megerősítésre, esetleg humorra apelláló feliratok születnek :-) (MG)
A hír dátuma: 2013. 11. 11.   bővebben


Díjazták az ügyfélkiszolgálást -- lesz-e egyszer könyvtári díjazott, vagy csak minősített könyvtár?FEL

Igazi nagyágyúk voltak az idén a legjobb hazai ügyfélkiszolgálók között, hiszen többek között a Magyar Telekom Nyrt., a Mercedes-Benz Hungária Kft., a Provident Pénzügyi Zrt. és a Samsung Electronics Magyar Zrt. vehette át az elismerést. Az idén ötödször megrendezett 'Kivál...
A hír dátuma: 2013. 11. 08.   bővebben


Elnémították a Nemzeti nézőit -- anti 2.0FEL

Korlátozta a publikum szólásszabadságát a Nemzeti Színház új vezetősége. A teátrum honlapján eddig élénk fórumozás folyt az aktuális darabokról, a művészek játékáról, egy-egy rendezvény történéseiről, de sokan ezen a felületen csereberélték a jegyeiket is. Tegnap a...
A hír dátuma: 2013. 10. 07.   bővebben


Jóillatú plédeket kapnak a fázó hallgatók a szegedi TIK-benFEL

Még két hetet kell várni a Tanulmányi és Információs Központ befűtésére. A Szegedi Tudományegyetem Tanulmányi és Információs Központjára is érvényesek a fűtés elindítására vonatkozó szabályok. Ezek szerint időjárástól függetlenül leghamarabb október 15-én lehet ...
A hír dátuma: 2013. 10. 07.   bővebben


Ültesd le a használót! -- egy szinten az olvasó és a könyvtárosFEL

Az udvariasság mellett a szolgáltatás kommunikálása is az, ha a felek egy 'szinten vannak'. Az is, hogy nem magas lóról beszélünk, illetve azonos kényelmi színvonalon vagyunk. Egyre több modern könyvtár veszi át az üzleti gyakorlatot, hogy könyvtárosai saját magukkal egy szinte...
A hír dátuma: 2013. 10. 01.   bővebben


Háborgó ügyfelek, olvasói reklamációk ? Megy-e a win-win játék a könyvtárban?FEL

A cég küzdelmes munkával felépített imázsát pillanatok alatt romba döntheti, ha figyelmen kívül hagyják a vevők visszajelzését, vagy ha botrányos a válságkommunikációjuk.
Legyen-e Facebook-oldalunk vagy sem? Nem egy cégvezető dilemmázik ezen, hiszen a közösségi old...
A hír dátuma: 2013. 09. 16.   bővebben


A fenntartót riadóztatták tervszerű állományapasztás kapcsánFEL

Virgina állam Fairfax megyéjének könyvtárai pusztítottak el ennyi könyvet, és nem tudni miért. Korábban ugyanis a kiselejtezett könyveket odaadták a Friends of the Library (A könyvtár barátai) nevű szervezetnek, amely azután vagy elajándékozta, vagy eladta őket, a bevételt pe...
A hír dátuma: 2013. 09. 12.   bővebben


Virtuális tájékoztatás: hologramember fogadja az ügyfeleket egy londoni városházánFEL

Életnagyságú hologramnő, azaz háromdimenziós képvetítés fogja fogadni a betérőket egy londoni önkormányzat recepcióján. A látványnő beszélni is tud majd, nevezetesen felelni pár kérdésre, olyanokra, amelyeket a leggyakrabban teszik fel az ügyfelek - adta hírül a The Daily...
A hír dátuma: 2013. 08. 21.   bővebben


Kommunikálni tanul a parlamenti őrség. -- Van-e kommunikációoktatás a könyvtárosképzésben?FEL

Parlamenti őrség: emberekkel is találkozni fognak. A kommunikációs készségeiket fejlesztő tréningre küldik az Országgyűlési Őrség tagjait -- írja a Bors. Az Országgyűlés honlapján szereplő adatok szerint összesen 7 millió 620 ezer forintot fizetnek az őrök képzéséért,...
A hír dátuma: 2013. 07. 26.   bővebben


Az ügyfélszolgálatban dolgozók motiválásának 5 szabálya (olvasóink szavazatára)FEL

Az erős használói hűséggel bíró ügyfélbarát szervezet számára nem kétséges, hogy éppen ügyfélszolgálatának munkatársai által tudja leginkább elérni, hogy visszatérjenek ügyfelei. Az érintett munkatársak motivációjának kérdése tehét alapvető. Öt lehetőség erre...
A hír dátuma: 2013. 03. 21.   bővebben


69 év elteltével vitte vissza a kikölcsönzött könyvetFEL

A férfi azzal mentegetőzött, hogy a könyvtár bombatalálatot kapott a második világháborúban, és megrongálódott.
A nyolcvanas éveinek derekán járó férfi 1944. március 7-én kölcsönözte ki a könyvet Tallinn központi könyvtárából. Most, amikor visszavitte, sűrű b...
A hír dátuma: 2013. 03. 13.   bővebben


Vácon is: hatékonyabb felszólítás-kezelés emailenFEL

Mint arról korábban már beszámoltunk portálunkon: 2012 decemberétől a váci Könyvtár e-mailben értesíti a késedelmes tartozásokról azon olvasóit, akik e célból megadták elektronikus elérhetőségüket. A cél ezzel a postaköltségek csökkentése és a könyvtári rendszer adt...
A hír dátuma: 2013. 02. 25.   bővebben


Google kontra könyvtáros -- mérjük meg tájékoztatási teljesítményüket!FEL

Milyen mértékben tudott helyes válaszokat adni a Google azokra a faktografikus és tematikus kérdésekre, amelyek egy digitális referensz szolgálathoz (Ask-a-Librarian) futottak be. ... A kapott eredmény szerint a Google a tematikus kérdések 42%-ában és a faktografikus kérdések 29%-...
A hír dátuma: 2013. 01. 28.   bővebben


Visszakérés helyett könytárközi kölcsönzés -- nagyobb használói elégedettség?FEL

2010 augusztusában a University of Houston M. D. Anderson könyvtára megszüntette a könyvek (határidő lejárta előtti) visszakérését. Használói panaszok nyomán az olvasószolgálati osztály munkatársai felülvizsgálták a visszakérés folyamatát. A használók jobb kiszolgálás...
A hír dátuma: 2013. 01. 22.   bővebben


Szakterületen szerzett diplomára egyre kevésbé van szükség -- szakreferensekFEL

A szakterületen szerzett diplomára egyre kevésbé van szükség, ehelyett az oktatókkal való kapcsolatok erősítése és a könyvtárnak az egyetem oktatási tevékenységében és információs műveltségi programjaiban való szerepének megalapozása a cél. (autoref.)
A hír dátuma: 2012. 11. 27.   bővebben


Mosolykultúra -- visszakérték a mosolygó alkalmazottakatFEL

A kemény, szigorú cégvezetésnek megvannak az előnyei, de hosszú távon van egy veszélye is: a hibák miatt aggódó alkalmazottak nem mernek kockáztatni, ezért biztonsági játékot játszanak. Ha viszont mosolygunk, akkor az alkalmazottak nyitottabbak, kommunikatívabbak és ötletesebb...
A hír dátuma: 2012. 11. 22.   bővebben


Figyel az új Big Brother -- Mindent tud rólunk az internet?FEL

Lassan valóra válik minden jogvédő rémálma: a nagy internetes cégek egyre többet tudnak rólunk, egyszerű felhasználókról. Sőt, sok esetben az online vállalat jelzi a rendőröknek, hogy gyanúsan viselkedünk. Van, hogy a féltékeny párunk, haragosaink vagy éppen konkurensünk g...
A hír dátuma: 2012. 10. 25.   bővebben


Így használhatja a közösségi médiát! -- digitáliasan született munkatársak a középpontbanFEL

Az emberek nem akarják többé, hogy eladjanak nekik: a cégektől azt várják, hogy informálják őket a megfelelő termékről vagy szolgáltatásról a megfelelő áron. Még néznek reklámokat, de inkább az interneten, mint a tévén, és valószínűbb, hogy megnéznek valamit, ha bará...
A hír dátuma: 2012. 10. 17.   bővebben


Szalai Annamária: egyenlő hozzáférést kell biztosítani az információhoz -- az állam feladata isFEL

Internet Hungary -- A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) feladata az információhoz, a tájékozódáshoz, a tudáshoz és a kulturális értékekhez való szabad és egyenlő hozzáférés lehetőségének biztosítása -- mondta a hatóság elnöke kedden a siófoki Internet Hu...
A hír dátuma: 2012. 10. 17.   bővebben


Személyes ügyfélkiszolgálásban a Magyar Telekom a legjobbFEL

A Magyar Telekom elnyerte a 2012. évi 'Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban' Díjat a személyes kiszolgálás kategóriában. Ezzel a Telekom az ország legjobbjának bizonyult a T-Pont üzlethálózat által képviselt személyes ügyfélkiszolgálás terén az ország nagyvállalatai köz...
A hír dátuma: 2012. 10. 12.   bővebben


Tényleg a felhasználó az úr?FEL

Közhelyszámba menő kijelentés, hogy a vevőnek mindig igaza van. Könyvtárban ezt úgy lehetne lefordítani, hogy az olvasó/felhasználó kívánságát minden esetben, természetesen a lehetőségeknek megfelelően teljesíteni kell. De biztosan így van ez?
Saját tapasztalatom a m...
A hír dátuma: 2012. 09. 27.   bővebben


Küzdelem a képkönyvtárral -- biztosítják a minőséget?FEL

Szerettem volna megszerezni a Királyi Magyar Automobl Club (KMAC) 1922-es Margitsziget körüli motorcsónakversenyének plakátját.
Az Országos Széchenyi Könyvtár által fenntartott Magyar Digitális Képkönyvtárnak (MDK) [ http://kepkonyvtar.hu/ ] már a felülete sem felhasznál...
A hír dátuma: 2012. 09. 17.   bővebben


Masszív hiányosság a könyvtárosoknak nyújtott tájékoztatásban -- példamutatás sincsFEL

Kihez / hova érdemes könyvtári szakmai-ügyviteli ügyekben fordulni? -- volt a KIT múlt heti szavazás-kérdése. A nem reprezentatív eredmények azt mutatják, hogy a könyvtári szakma a tájékoztatásban nem mutat példát; saját tagjai is szenvedik a szakmai információs infrastrukt...
A hír dátuma: 2012. 03. 06.   bővebben


Tömör könyvtári üzenetek a használóknak (képekkel)FEL

A holland OBD regionális könyvtárellátó szervezet könyvtáraiban -- képeket ld. hozzá: http://www.kithirlevel.hu -- nagy plakátokon és szórőanyagokon ez olvasható:
1. Válassz minden héten egy új könyvet.
2. Válassz ingyen 10.000 DVD és 500.000 CD közül.
...
A hír dátuma: 2012. 02. 29.   bővebben


Twitteren intézi a faluja ügyeit egy kenyai közigazgatási vezető -- követik őket a hazai könyvtárvezetők?FEL

A Twitter mikroblog portálon intézi faluja ügyes-bajos dolgait egy kenyai közigazgatási vezető: a közösségi média immár a nagyvárosokon kívül az eldugott településeket is eléri -- olvasható szerdán a Mashable hírportálon.
A hír dátuma: 2012. 02. 23.   bővebben


A könyvtárosok számánál fontosabb, hogy elérhetők-e SMS-ben, e-mailen vagy chat-enFEL

A dolgozók számánál fontosabb, hogy mennyire elérhetők SMS-ben, e-mailben vagy chat-vonalon, és hogy a weboldalak milyen segítséget nyújtanak a használóknak. Az online elérhető oktatóvideókat, szöveggel kísért PowerPoint diavetítéseket akkor lehet igénybe venni, amikor éppe...
A hír dátuma: 2012. 02. 21.   bővebben


Zord idő -- a dolgozó otthon, az ügyfél hoppon maradtFEL

Nyíregyháza -- 'Sajnáljuk, de az időjárási viszonyokra való tekintettel ma zárva tartunk.' Ezt a választ kapta egy betérő diák szombat délelőtt a megyei könyvtár portaszolgálatán. Panaszosunk elmondta: nem csupán melegedni tért be a kulturális centrumba, szerette volna igény...
A hír dátuma: 2012. 02. 09.   bővebben


Szex a könyvtárban? - Seattle-ben nem gondFEL

Pornográf engedékenysége okán kelt híre egy amerikai közkönyvtárnak: nem tiltotta meg egy látogatójának, hogy a számítógépteremben nézegessen felnőtteknek készült videókat. Az eset Seattle-ben történt. A könyvtár egy nő tagja figyelt fel arra, hogy egy férfi pornóvideó...
A hír dátuma: 2012. 02. 05.   bővebben


Mire kell ügyelnie a börtönkönyvtárosnak? (egyre több a magyar ügyfél...)FEL

A börtönkönyvtáros munkakörülményei természetesen különböznek a külvilági kollégákétól. Óvatosabban kell bánnia az információkkal (például, ha egy rab valakinek az elérhetőségét szeretné megtudni), ellenőriznie kell a könyvtár esetlegesen fegyverként alkalmazható ...
A hír dátuma: 2012. 01. 18.   bővebben


Mobiltelefon a könyvtári szolgáltatásban -- webfelület, QR, SMSFEL

A legközkedveltebb mobilos szolgáltatás a kölcsönzés lejárati idejéről, az előjegyzett könyvek elérhetőségéről küldött SMS, de referensz szolgálatot is lehet ilyen módon működtetni. Manapság már nem ritka az online katalógusok mobilos elérhetőségét biztosító interf...
A hír dátuma: 2012. 01. 09.   bővebben


Önkormányzati iroda a könyvtárba! (képekkel)FEL

A holland könyvtárak úgy is beépülnek a közösségbe, illetve növelik bevételüket, hogy tereikbe tudatosan beengednek hivatalokat is. A gyámhivatal, földhivatal, rendőrség, stb. munkatársai a kistelepüléseken a könyvtárba hívják ügyfeleiket tárgyalásra. A helyiségben a hat...
A hír dátuma: 2011. 12. 13.   bővebben


Az Amazon ügyfélszolágálata, avagy 1 rossz Kindle-ből 2 jóFEL

Az egész azzal a jónak tűnő ötlettel kezdődött, hogy elviszem a Kindle-t a kajak-túrára. Csöndes elégtétellel gondoltam szerencsétlen tablet tulajdonosokra, miközben becsomagoltam a Kindle-t az útra. ...
Gyakorlatilag viszont valószínűleg nem szerette amikor begyömöszö...
A hír dátuma: 2011. 10. 17.   bővebben


Megvannak az ügyfélkezelés nagymesterei -- információt adnak, profi módonFEL

Harmadik alkalommal választották meg az ügyfélkiszolgálás területén legjobban teljesítő hazai cégeket. Az idén három kategóriában zajlott a verseny, a személyes és a telefonos ügyfélkiszolgálás mellett idén e-mail-en keresztül is mérték a szervezők az ügyfélkezelést.
A hír dátuma: 2011. 10. 17.   bővebben


* * * Kiléphetünk-e a játszmákból? -- A jó tájékoztató megtanul bele se lépni * * *FEL

Korábban szóltunk már az ügyfélszolgálati játszmáktól, amelybe a felkészületlen könyvtári tájékoztató is könnyen beleesik -- és amiből csak veszteséggel jöhet ki. A HR Portál cikke a játszmák keletkezésének eseteit taglalja.
-- A legjobb megoldás az, ha nem kezd...
A hír dátuma: 2011. 10. 10.   bővebben


Az igazság keresése csapdába vihet! -- inkább: az ügyfélpanaszok kiaknázásaFEL

Képzeld el, milyen hülye ügyfeleink vannak! Felhív felháborodottan, mobiltelefonról, vár négy percet az IVR menürendszerében, majd húsz percet vitatkozik velem, mert szerinte 97 Ft eltérés van a számlája és az általa számított díj között. Nyilvánvaló, hogy a telefonkölts...
A hír dátuma: 2011. 09. 20.   bővebben


Panaszkezelés -- nem igazság keresése, hanem a probléma megoldása!FEL

Az ügyfélszolgálaton elsődleges célunk, hogy az ügyfelek számára pozitív élményt jelentsen az ügyintézés -- mondja Szabó Noémi, a Telenor ügyfélszolgálati igazgatója. -- Az emberi játszmákat generáló 'igazságkeresés' helyett a problémák megoldására törekszünk, arra...
A hír dátuma: 2011. 09. 17.   bővebben


Eredményes könyvtári pr -- alacsony költségvetés igejénFEL

A Gloucestershire megyei önkormányzat ügyfélszolgálatának könyvtári és informatikai referense azokat a módokat ismerteti, amelyekkel a romló költségvetési helyzetben is fenn lehet tartani a könyvtárak iránti média-érdeklődést.
A pr-csapat a megye 39 könyvtárában do...
A hír dátuma: 2011. 09. 05.   bővebben


Beiratkoznál a könyvtárba? Homoszexuális vagy?FEL

Érdekes kérdésekkel bombázzák a beiratkozókat a brit városi könyvtárak -- írja a Telegraph. Az űrlapokon többek között rákérdeznek, hogy skizofrén, AIDS-es, rákos-e a kölcsönző, volt-e nemi átalakító műtéte, milyen a szexuális beállítottsága, és vallásos-e.
...
A hír dátuma: 2011. 08. 30.   bővebben


Auchan: váratlan információs szolgáltatást indított az áruházláncFEL

Alig két hete indította útjára az Auchan áruházlánc telefonos információs szolgálatát, hogy vásárlóinak visszajelzéseit és észrevételeit még hatékonyabban kezelhesse és beépíthesse működésébe. Az áruházlánc vásárlói minden nap, reggel 8 és este 20 óra között v...
A hír dátuma: 2011. 08. 29.   bővebben


* * * Panaszügyek hatékony megoldása * * *FEL

A reklamáló, panaszos Ügyfeleket sok helyen közellenségnek tekintik és ennek megfelelően bánnak velük! Ezért azután hiába költenek jelentős összegeket ügyfélszerzésre, könnyen elveszítik őket, mert nem megfelelően kezelik az elégedetlenek visszajelzéseit; szakszerűtlen, r...
A hír dátuma: 2011. 08. 23.   bővebben


Udvariassági formulák a virtuális referenszben -- csökkenti a társadalmi távolságotFEL

A különböző udvariassági taktikák alkalmazása a nyitó és záró formulákban a könyvtárosok figyelmét és törődését jelzik a használó igényei, érdeklődési köre és kívánságai iránt. Az ilyen fajta kommunikációs kompetencia szűkíti a társadalmi távolságot, és kö...
A hír dátuma: 2011. 07. 04.   bővebben


Megújult az OSZK honlapja isFEL

Az is jó hír, hogy már nem a régit tolják. Meg hogy a főoldalról lehet keresni -- nem minden megújult oldal tudja... A 2.0-s eszközök még szemmel láthatóan kevésbé integrálódtak, ám a címoldalról más Skype-on lehet hívni a könyvtárat (egyelőre éjszaka még nem). A kész...
A hír dátuma: 2011. 06. 15.   bővebben


Élő internetes ügyfélszolgálatot indít a hegyvidéki önkormányzatFEL

A XII. kerületben élők a www.hegyvidek.eu/elo-ugyfelszolgalat weboldalon is intézhetik jövő keddtől hivatali ügyeiket. A Magyarországon egyedülálló szolgáltatás során operátor segítségével felgyorsítják és egyszerűbbé teszik az ügyintézést -- mondta Pokorni Zoltán.
A hír dátuma: 2011. 06. 10.   bővebben


legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

Az alábbi mezőbe beírva az email címét, feliratkozhat a KIT hírlevelére.

* név:
* e-mail cím:
intézmény, cég:






Az itt megadott adatokat csak a hírlevél kiküldésére használjuk fel.


interaktiv oktatástechnika portál logo

Hírlevélről

A hírlevél hetente, térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Több mint 20.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
3200 fő

Olvasói létszám:
kb. 3500 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat a csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x %-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás körött megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.

A KIT tulajdonosa

www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról