Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  
 


A marketingorientáció alacsony szintje vagy tudatos teaser-hatás?

Könyvtáros-nyilatkozatokban evidencia, hogy a használókért vagyunk. Talán még az is, hogy az ő szempontjaikat vesszük figyelembe. Főként, ha azok egybe esnek a mieinkkel. Ha mégsem, akkor rés alakul ki szavaink és tetteink között.
Nézzünk két apró példát a tájékoztatásra (ugye, annak szakemberei vagyunk), tőlünk távolabbról ill. saját házunk tájáról:
- Egy városi webes hírharsona közleménye link megnevezi címében a témát: városi zárlat... Ha a polgár -- vagy ember -- ebből szeretne gyorsan tájékozódni, rossz úton jár. Csak bonyolult házrendszámokon átvergődve (vagy azokat kikerülve) derül ki a szövegből, hogy méhállományról van szó, azaz a célcsoport a lakosság elenyésző részét teszi ki. A szövegező tehát visszaél a használó idejével.
- Minden könyvtáros tudja, hogy a használókat a friss dokumentumok érdeklik leginkább. E logika azonban nem mindig terjed odáig, hogy ezeket tesszük leginkább hozzáférhetővé -- növelni szándékozva az elégedettséget. Gyakran vesszük inkább a kronológiát link , a hírleveleket a legrégebbivel (vö.: a legkevésbé keresettel) kezdve. A helyzet azonban kezelhető ügyesen is: link
A példák folytathatók; gyakran nyernek vélt vagy valós szabályok a használói érdekekkel szemben, amivel lassan, de biztosan idegenítjük el azokat, akiknek elismeréséért esedezünk -- őszinte óráinkban.
Tudatosan tervezve azonban lehet eredményes a fordított gondolkodás is! A reklámszakemberek által használt "teaser-hatás" szerint a lényeg be nem mutatásával felcsigázott figyelem nagyobb erővel tör kielégülésre, ld. egyebek mellett pl. a filmelőzeteseket. Hogy a befogadóban a késleltetés bosszúságot, vagy nagyobb elégedettséget okoz (no és nyereséget a szolgáltatónak), az a megtalált információ szubjektív értékén múlik. Az előző esetekben tehát milyen erős a marketing-kultúra? link (MG)

Régebbi hírforrás(ok): Milyen szinten áll könyvtáraink marketing-kutúrája? link
legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról