SzavazásA külföldi könyvtári tapasztalatok, jógyakorlatok...
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Éljen-e a könyvtár az employer branding eszközével? - Érvek és ellenérvek
Címkék: arculat (magunkról mutatott kép) | munkaerő-felvétel, -elbocsátás | pr, public relations, bizalomkeltés | tudásstratégia (2015.05-) | munkaügy | vezető | elismerés | emberi minőség | szervezeti kultúra |
Bár Magyarországon is egyre nagyobb hangsúlyt kap a munkáltatói márka építése, a vállalatok a munkavállalók számára legfontosabb jellemzőkben, mint például a versenyképes fizetés, továbbra sem jeleskednek. Ahogy más "termékeknél", ebben az esetben is a népszerűsítésben a legnagyobb ereje a szájreklámnak és az elégedett fogyasztónak - munkavállalónak - van. (HVG)
Employer branding (munkáltatói márka építése) kérdése lehet a könyvtárban: mennyire vonzó dolgozni a könyvtárban, illetve: - könnyen kapunk-e értékes munkaerőt (vagy inkább olyanok jönnének hozzánk dolgozni, akik máshova hiába jelentkeznék) - büszkék-e munkatársaink arra, hogy a könyvtárunkban dolgoznak; ajánlják-e ismerőseiknek munkahelyként (felmérést ld.: link Lássunk néhány, egymásnak feszülő érvet. Nincs szükség munkáltatói márka építésére a könyvtárban, mert: - egy közelmúltbeli interjú link szerint sokan szeretnének (az adott) könyvtárban dolgozni. - a könyvtár megbecsültsége nem függ a benne folyó munka minőségétől link - igazából nem is mérjük a munkateljesítményt, tehát nem mondhatjuk egyértelműen ki, kinek milyen szintű a munkája link - ha munkatársainknak nincs sok esélye a munkaerő-piacon - könyvtári referenciával a háta mögött. Ha nincs, akkor megint nem fontos a márkaépítés: úgyis nyakunkon marad a kiégett munkatárs - ha nálamnál perspektivikusabb, minőségibb munkatársat veszek fel, akkor hamarosan túlnőhet rajtam, veszélyeztetheti pozíciómat - munkatársaink inkább féltik pozícióikat, nem akarnak / tudnak más munkahelyet, más tapasztalatot szerezni - nincs rá pénzünk és szaktudásunk, a könyvtári szervezetek nem indítanak ilyen tanfolyamot és nem mutatnak ilyen példát sem. Szükség van munkáltatói márka építésére a könyvtárban. mert: - ha legalább sejtjük, hogy az intézményünkben folyó munka még javítható lenne, akkor érdemes lehet a jobb minőségű munkatársak megszerzésére - vagy éppen megtartására - gyúrni - lelkes munkatárs nélkül aligha lehet menő projektet összehozni - a nemzetközi trendeket figyelve és hosszabb távon - a létünk mégiscsak a szolgáltatásminőségen (s az e mögötti humán minőségen) múlik: megszorítás, bezárás jobban elkerülhető. A fenti listában több a hátrány. Kérdés azonban, hogy melyik szempont a fontosabb. No, és a felismerést követően van-e akarat. (MG) |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |