SzavazásSzámít-e a szavad a könyvtárban?
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Interaktív katalógus - egyelőre múzeumban
Címkék: múzeum | pr (bizalomkeltés) | használói élmény (UX) 2020- | informatikai fejlesztés, automatizálás | innováció, szolgáltatásfejlesztés | katalógus, integrált könyvtári rendszer (IKR) | marketing |
Aki az utóbbi években járt a Szépművészeti Múzeumban, feltűnhetett neki a több mint 10 méter hosszúságú interaktív képernyő, melyen a múzeum válogatott műtárgyai suhannak a látogatók elé. Tematikusan; Hol szobrok, hol festmények...
A képekre az érdeklődő rákattinthat. A kép nagyobbá válik, leírás jelenik meg róla, és egy qr-kód, amely a múzeum honlapjára visz, részletesebb információért. Ez tehát nem tudományos szinten kínálja a tartalmat keveseknek, ahol minden pont és vesszőcske a helyén van. Hanem minden használónak, könnyen befogadó módon, újra és újra. Az állomány e válogatott részletével is érezteti a gazdag kínálatot, és élvezetessé teszi a felfedezést, biztatva a személyes, részletesebb elmélyülésre. - A fotókat ld.: link . Könyvtári katalógus esetén elvárható tehát, Balázs László ajánlása szerint: 1. A keresési lehetőségen túl ajánljon műveket. Az ajánló listák többfélék legyenek, legyen automatikus, pl. keresett művek, de legyen személyes is, a korábbi tevékenységéhez kapcsolódva. A könyvtárosok különböző élethelyzetekhez ajánlhatnak műveket, pl. arra, hogy mit olvassunk a gyereknek a szülei válásakor. 2. A könyvtárban megtalálható műveken túl tartalmazzon online forrásokat is, előfizetett adatbázisokat és szabadon elérhető műveket. (Így tulajdonképpen nem is katalógus, és jobb lenne egy másik nevet találni neki.) 3. Vonja be a használót: pl. írhasson véleményt a művekről, bejelölhesse, hogy tetszett-e neki, vagy hogy megvan-e neki. Ha hozzájárul a katalógushoz, akkor jobbnak fogja tartani, szívesebben használja majd. 4. A könyvkiadó automata átalakítja a katalógust: segítsen választani a művek között akkor is, ha nem tudjuk kézbevenni a köteteket. Legyen borító, legyen meg a fülszöveg, legyen olvasói értékelés, legyenek részletek. 5. Középtávon meg kell teremtenünk a lehetőséget, hogy a műveknek külön rekordjai legyenek, hiszen az ajánlók döntően művet ajánlanak, nem egy kiadást. 6. Működjenek külön a könyvtári rendszerektől, hogy legyen lehetőségünk figyelembe venni az olvasók szempontjait. Az olvasók igényeit tükrözzék, ne a könyvtárosok kényelmére formálódjanak. 7. Hosszabb távon a katalógusoknak a könyveken kívül a rendezvényeket is tartalmazniuk kell. |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |